۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۹
کد خبر: 81623516
T T
۰ نفر
نخستين جلسه شوراي هماهنگي امور ايثارگران آذربايجان غربي برگزار شد

اروميه - ايرنا - نخستين جلسه شوراي هماهنگي امور ايثارگران آذربايجان غربي در سال جاري برگزار شد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري آذربايجان غربي، علي پيام مشاور امور ايثارگران استاندار آذربايجان غربي روز سه شنبه در اين جلسه گفت: بدون ترديد، فرهنگ ايثار و شهادت، رمز پيروزي و ماندگاري انقلاب شكوهمند اسلامي است و در تلاش هستيم با حمايت هاي مسوولان استان، گام هاي مثبتي را در راستاي گسترش و نهادينه سازي اين فرهنگ و همچنين رسيدگي به مسائل و مشكلات خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران در استان برداريم.

وي افزود: فرمانداري هاي مهاباد، مياندوآب، نقده، سلماس، بوكان، چايپاره، اشنويه، چالدران و پلدشت و شركتها، دستگاهها و نهادهاي ارتش، نيروي انتظامي، سپاه، شهرداري اروميه، اداره كل جهاد كشاورزي، شركت آب منطقه‌اي، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و تامين اجتماعي در استان در ارزيابي سال 93 در حوزه ايثار و شهادت، حائز رتبه برتر شدند و مورد تجليل قرار گرفتند.

پيام اظهار كرد: در سال 94 نيز اين ارزيابي از دستگاهها، نهادها و شركت هاي دولتي در استان انجام مي شود و رتبه بندي آنها تا پايان سال اعلام خواهد شد.

عليرضا حاتمي‌زاده، سرپرست دفتر منابع انساني و تحول اداري استانداري آذربايجان غربي نيز در اين جلسه با اشاره به جذب و بكارگيري فرزندان شهدا در دستگاههاي مختلف اداري استان افزود: در مجموع تاكنون، مراحل استخدام 695 نفر از فرزندان شهدا در استان انجام گرفته كه در مرحله اول، 199 نفر كه در آزمون هاي استخدامي سال 91 و 92 پذيرفته شده بودند، بكارگيري شدند كه البته از اين تعداد، تاكنون 147 نفر شماره مستخدمي دريافت كرده اند و از دستگاهها انتظار داريم مراحل اخذ شماره مستخدمي براي نفرات باقيمانده را نيز در اسرع وقت طي كنند.

وي ادامه داد: در مرحله دوم نيز از اول ارديبهشت ماه سال جاري، تامين اعتبار جذب 442 نفر ديگر از فرزندان معظم شهدا در استان انجام گرفته و از دستگاههاي استاني كه اين افراد براي استخدام به آنها معرفي شده اند، انتظار داريم در روند جذب و بكارگيري فرزندان شهدا، تعلل نكنند.

حاتمي زاده اضافه كرد: سهميه و مجوز استخدامي 54 نفر ديگر از فرزندان شهدا، اخذ شده كه تا يك ماه آينده، تامين اعتبار و به كارگيري اين افراد نيز انجام خواهد گرفت.

مشكلات مربوط به بيمه تكميلي، هزينه هاي درماني، مناسب سازي معابر و مساجد براي تردد جانبازان و مساله اشتغال فرزندان خانواده هاي ايثارگران از جمله موارد مطروحه در اين جلسه بود.

8137/2093

سرخط اخبار استان‌ها