۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۱۳
کد خبر: 81623698
T T
۰ نفر
بهره برداری از تصفیه خانه شهرك صنعتی جی و شركت نفت سپاهان در اصفهان

اصفهان- ایرنا- تصفیه خانه شركت تولید فرآورده های شركت نفت سپاهان و نیز شهرك صنعتی جی روز سه شنبه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در اصفهان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، طرح تصفیه خانه شركت نفت سپاهان با صرف 120 میلیارد ریال اجرا شده است كه با راه اندازی آن انتقال فاضلاب صنعتی این شركت به سمت استخرهای پالایشگاه اصفهان قطع و آب مورد نیاز فضاهای سبز از محل پساب این واحد تولیدی تامین می شود.

كاهش مصرف آب در خط تولید و راه اندازی سامانه های بررسی بر خط و پایش لحظه ای پساب از دیگر مزایای اجرای این طرح است .

همچنین شبكه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهرك صنعتی جی با ظرفیت دو هزار مترمكعب در شبانه روز افتتاح شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست هنگام بهره برداری از تصفیه خانه شركت روغن سازی سپاهان گفت: با همت متخصصین داخلی و تلاشگران این عرصه و كسانی كه به محیط زیست و منابع آب كشور اهمیت می دهد، امروز تصفیه خانه این شركت به بهره برداری رسید.

معصومه ابتكار افزود: در این تصفیه خانه روش ها و شیوه هایی برای تصفیه پساب آلوده به كار گرفته می شود تا پساب قابل قبول برای باز چرخابی و استفاده در فضای سبز تولید شود.

وی گفت: مشكلات ناشی از پساب ها و پسماند های ویژه در این مجموعه باید با برنامه های زیست محیطی و فناوری های نوین مدیریت شود.

علاوه بر این ابتكار در مراسم افتتاحیه شبكه جمع آوری و تصفیه خانه شهرك صنعتی جی در جمع مسئولان و مدیران این تصفیه خانه گفت: احداث این تصفیه خانه گام بلند برای حفاظت از منابع آب استان و استفاده مجدد از این سرمایه حیاتی است.

وی نهادینه كردن این رویكرد را برای تمام كشور مهم ارزیابی كرد و گفت: به طور قطع ما به اشتغال ، رشد اقتصادی و تولید در كشور نیازمندیم و در این رویكرد حفاظت از محیط زیست و منابع آب را ضروری و اجتناب نا پذیر می دانیم.

8114 پ / 6022 م/1772
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد