۶ خرداد ۱۳۹۴، ۶:۰۰
کد خبر: 81624007
T T
۰ نفر
نماینده سازمان ملل درلبنان: برای معرفی رییس جمهورمنافع جناحی راكناربگذارید

نیویورك- ایرنا- نماینده دبیركل سازمان ملل در لبنان از رهبران سیاسی این كشور خواست با در نظر گرفتن منافع ملی و كنار گذاشتن گرایش های جناحی برای حل بحران یكساله این كشور تلاش كرده و روند معرفی رییس جمهور جدید را به پایان برسانند.

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریك سخنگوی دبیركل سازمان ملل دركنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه گفت كه زیگرید كاگ نماینده ویژه بان كی مون در لبنان از رهبران این كشور خواسته است تا منافع ملی این كشور را مقدم بر سیاست های حزبی وجناحی قرار داده و با انعطاف لازم در فكر ثبات و امنیت كشورشان باشند.

به گفته دوجاریك، نماینده بان كی مون از اعضای پارلمان لبنان خواسته است تا درچهارچوب قانون اساسی به وظایف خود عمل كنند و روند انتخاب رییس جمهوری این كشور را پس از یك سال تاخیر به پایان برسانند.

سخنگوی بان كی مون اضافه كرد، زیگرید كاگ تلاش های ' تمام سلام' نخست وزیر لبنان در حفظ یكپارچگی كابینه این كشور به رغم فشارها و دشواری ها و رهبری قاطع او در این شرایط نامساعد را تحسین كرده است.

دوجاریك افزود، یان الیاسون معاون دبیركل سازمان ملل نیز در گفت وگو با نخست وزیر لبنان حمایت این سازمان از وی و ثبات و امنیت لبنان را اعلام و اظهار امیدواری كرده است كه در سایه تلاش های پارلمان لبنان رییس جمهور جدید این كشور تعیین ومعرفی شود.

اروپام-4-541**1613

سرخط اخبار جهان