۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۶
کد خبر: 81624742
T T
۰ نفر
مديركل غله گلستان: بازرسي ها در مراكز خريد گندم افزايش مي يابد

گرگان - ايرنا- مديركل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان با يادآوري آغاز خريد تضميني گندم ،از تشديد بازرسي ها در مراكز خريد خبر داد و گفت: در هر مركز سه نفر بر روند خريد از حيث كمي و كيفي نظارت دارند.

به گزارش ايرنا از اوايل ماه جاري با توجه به مساعد بودن شرايط آب و هوايي دراكثر مناطق گلستان عمليات برداشت گندم از مزارع و تحويل محصول به مراكز خريد آغاز شده و با توجه به روند برداشت با بكارگيري مراكز خريد متعدد ادامه خواهد داشت.

امسال حدود 390 هزار هكتار از اراضي گلستان به كشت گندم و 90 هزار هكتار به كشت جو اختصاص دارد.

هرساله عمليات برداشت و تحويل گندم دراستان از مناطق شرقي به واسطه شرايط جوي آن منطقه آغاز و بيشترين ميزان برداشت متناسب با سطح زيركشت به شهرستان گنبدكاووس اختصاص دارد.

گلستان رتبه سوم توليد گندم كشور را دارد كه پيش بيني برداشت امسال اين محصول افزون بر يك ميليون تن است.

رمضانعلي رياحي روز چهارشنبه در اين زمينه اظهار داشت كه تعداد 80 مركز خريد در بخش هاي دولتي، تعاون روستايي، سيلوها و انبارهاي جانبي كارخانه هاي آرد استان به منظور تحويل گندم كشاورزان در نظر گرفته شده است.

وي در خصوص بازرسي ها نيز گفت: با تدابير ويژه اتخاذ شده به منظور تشديد نظارت و بازرسي در فصل خريد تضميني گندم دولتي سال جاري در هر يك از مراكز سه نفر شامل عامل ذيحساب، عامل تشخيص و ناظر از سوي اداره كل غله و خدمات بازرگاني استان گلستان بر روند خريد نظارت مي كنند.

به گفته رياحي از مهمترين وظايف اين ناظرين، بازرسي بر مراحل تخليه محموله ها، نمونه گيري، باسكول، نحوه ذخيره سازي و آزمايشگاه مي باشد.

عضو هيات مديره شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور در خصوص پرداخت وجه كشاورزان يادآور شد: قبل از فرا رسيدن فصل خريد براي افتتاح حساب ويژه در بانك كشاورزي به كليه كشاورزان از طرق مقتضي اطلاع رساني شده و وجه محصول پس از تحويل و ثبت اطلاعات حساب در سامانه بانك عامل در كوتاه ترين زمان ممكن پرداخت مي گردد.

وي همچنين افزود: اين شركت آماده دريافت هرگونه پيشنهاد و انتقاد سازنده درخصوص اجراي بهتر خريد تضميني گندم از طريق واحد روابط عمومي اين اداره كل و سامانه پيام كوتاه با شماره 100001460 مي باشد.

1648

سرخط اخبار استان‌ها