۶ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۱۰
کد خبر: 81625248
T T
۰ نفر
برگزاري نمايشگاه كاريكاتور داعش در فرهنگسراي بهمن

تهران- ايرنا- نمايشگاه آثار برگزيده مسابقه بين‌المللي كارتون و كاريكاتور داعش در نگارخانه فرهنگسراي بهمن برپا شد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي فرهنگسراي بهمن، در اين نمايشگاه كه از سوم تا دهم خرداد در نگارخانه فرهنگسراي بهمن برپا است، 120 اثر منتخب از آثار كاريكاتوريست هاي 43 كشور دنيا در زمينه چهره ها و جنايات اين گروه تروريستي در معرض بازديد عموم شهروندان قرار دارد.

مسابقه بين‌المللي كارتون و كاريكاتور داعش از سوي انجمن هنرهاي تجسمي انقلاب و دفاع مقدس و با همكاري سازمان اوج و حوزه هنري از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز بكار كرده كه در مجموع يك هزار و 72 اثر از 43 كشور و 356 هنرمند به دبيرخانه ارسال شده و پس از داوري آثار، 280 اثر به‌عنوان آثار برگزيده انتخاب شده است.

اين آثار در نگارخانه هاي فرهنگسراي بهمن، ارسباران، آفتاب و مجتمع اسوه به ‌نمايش عموم گذاشته شده است.

علاقمندان جهت بازديد ازنمايشگاه بين المللي كارتون و كاريكاتور داعش مي توانند به نشاني ميدان بهمن، نگارخانه فرهنگسراي بهمن مراجعه كنند.



*جشنواره بازيهاي سنتي در بوستان خيام برگزار مي شود

روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري منطقه 13، سالهاي اخير هجوم انواع بازيهاي ديجيتال و كامپيوتري از يك سو مجالي براي با هم بودن اعضاي خانواده نمي دهد و از سوي ديگر باعث ايجاد مشكلات جدي روحي و جسمي براي اعضا خانواده بخصوص جوانان و نو جوانان باعث شد.

بنابراين گزارش از اين رو با توجه به اهميت سلامت خانواده از يك طرف و جلوگيري از فراموشي بازيهاي سنتي ايراني كه جزو لاينفك فرهنگ اين مرز و بوم است اين مجتمع فرهنگي همزمان روز جوان جشنواره بازيهاي سنتي را برگزار كه در اين جشنواره بازيهاي فكري و خلاق، بازيهاي سنتي و بازيهاي بسيار ساده متناسب با تمام سنين از جمله بازي زو، گرگم به هوا، فوتبال دستي، عمو زنجير باف، مهارتهاي حل جدول سودوكو به همراه دهها بازي جذاب و بي هزينه يا كم هزينه ديگر اجرا و آموزش داده مي شود .

علاقه مندان مي توانند براي شركت در اين برنامه در زمان ياد شده از ساعت 16 به آدرس ميدان امام حسين(ع) خيابان 17 شهريور، خيابان خشكبارچي بوستان خيام مراجعه كنند.



*نكوداشت مترجم قرآن، نهج البلاغه و دايرالمعارف امام شناسي به زبان انگليسي

مركز همايش هاي بين المللي رايزن، مراسم نكوداشت رحيم دولتي، مترجم قرآن، نهج البلاغه و «دايرالمعارف امام شناسي» به زبان انگليسي، هشتم خرداد با حضور استادان، پژوشگران علوم قرآني و زبان انگليسي و شاگردان اين معلم سابق زبان مدرسه نيكان برگزار مي شود.

رحيم دولتي كه اين روزها در مشهد به كار ترجمه نهج البلاغه به زبان انگليسي و ويراستاري ترجمه قرآن مشغول است، با اذعان به اين كه هرگونه ترجمه از قرآن صرفا تلاشي محدود براي نزديك شدن به معناي اصلي است، مي گويد كه كار ترجمه متن قرآن را از 30 سال پيش آغاز كرده است.

نكوداشت استاد رحيم دولتي در آستانه 80 سالگي به همت شاگردان در مدرسه نيكان و موسسات زبان تهران از ساعت هشت تا ساعت 13 در سالن همايش هاي بين اللملي رايزن برگزار مي شود.



*جشن روز جوان در فرهنگ سراي معرفت

فرهنگ سراي معرفت همزمان با ميلاد حضرت علي اكبر (ع) و روز جوان ويژه برنامه طوبي را با هدف آشنايي جوانان با سيره اهل بيت(ع) و تشويق آنان به الگو برداري از سبك زندگي اسلامي بر گزار مي كند .

ويژه برنامه طوبي از 9 خرداد ماه از ساعت 18 با برنامه هايي از جمله تقدير از مادران چشم به راه ، گروه كودك خاله ستاره و فلفلي، گروه تواشيح سبحان، موسيقي سنتي، سخنراني مذهبي، مسابقه و اهداي جوايز و همچنين بر پايي ايستگاه صلواتي برگزار مي شود .

اين برنامه در ميدان شهر زيبا، بعد از زير گذر شهيد همت، بلوار شهران برگزار مي شود.

تهرام/7247//1348
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ