۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۳
کد خبر: 81625770
T T
۰ نفر
امیرعبداللهیان: ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع در سوریه تكرار خطاهای قبلی است

تهران - حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه راهكار حل بحران سوریه را صرفا سیاسی دانست و گفت: سخن از ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع تكرار خطاهای قبلی است و كمكی به امنیت و ثبات منطقه نمی كند.

امیرعبداللهیان در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همكاری اسلامی در كویت گفت: برای تحقق راه حل سیاسی در سوریه ، كنترل مرزهای همسایگان سوریه و عدم اجازه و یا تسهیل تردد تروریست ها یك ضرورت است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: اگر خطای استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه از جمله در سوریه ، یمن و عراق بفوریت متوقف نشود ، اقدام بعدی تروریست ها علیه حامیان امروز خود، امنیت و ثبات منطقه ما را بیش از پیش متاثر خواهد ساخت.

وی با اشاره به تداوم حملات علیه یمن افزود: حمله كشوری عرب علیه یك كشور عرب و حمله كشوری اسلامی علیه مردم بی دفاع یك كشور اسلامی دارای تاریخ ، تمدن و فرهنگ اسلامی منطقه ، اتخاذ رویكرد خطای دیگر در منطقه است.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: باید اجازه داد كه سازمان ملل با تمركز بر راه حل سیاسی و توجه به ضرورت توقف فاجعه انسانی در یمن ، اینده سیاسی یمن را بدست مردم این كشور و با مشاركت همه گروههای یمنی و از طریق تكمیل روند سیاسی با روش های شناخته شده دمكراتیك محقق سازد.

1553
۰ نفر