۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵
کد خبر: 81625873
T T
۰ نفر

12شركت تعاونی در استان مركزی ثبت شد

۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵
کد خبر: 81625873
12شركت تعاونی در استان مركزی ثبت شد

اراك-ایرنا- مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان مركزی گفت: 12شركت تعاونی از ابتدای سال جاری تا كنون در این استان ثبت شد.

ناصر شیخی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با آغاز به كار این تعاونی ها، 150 فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی بیان كرد: تعهد امسال این نهاد در بخش تعاون ثبت 91 شركت تعاونی است كه تلاش برای تحقق این امر از ابتدای سال در دستور كار جدی قرار گرفته است.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان مركزی ادامه داد: پیش بینی شده با ثبت این تعداد تعاونی تا پایان سال،دو هزار و 57 نفر جذب شركت های تعاونی شوند.

شیخی عنوان كرد: تعاون نقش موثری در توسعه اقتصادی، ارز آوری و افزایش اشتغال دارد و توجه به این بخش امری ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش آغاز ثبت نام دهمین جشنواره ملی تعاونی های برتر را یادآور شد و گفت: تعاونگران این استان برای شركت در این جشنواره می توانند تا 31 خرداد ماه جاری با مراجعه به نشانی اینترنتی www.taavonibartar.ir ثبت نام كنند.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان مركزی اضافه كرد: ‌ویژگی های اقتصادی و مالی، كارآفرینی و ایجاد اشتغال، كمك به توسعه منطقه ای، كمك به افزایش رفاه عمومی و توسعه عدالت اجتماعی و ارزآوری، پنج محور انتخاب تعاونی های برتر در این جشنواره است.

شیخی گفت: داوطلبان باید پس از ثبت نام اولیه در سایت، اطلاعات مربوط به شاخص عمومی و اختصاصی را در فرم مربوطه تكمیل و به همراه مستندات به صورت حضوری به ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعی محل اقامت خود تحویل دهند.

وی افزود: گذشتن حداقل سه سال از فعالیت تعاونی، سودآور بودن تعاونی، رعایت استانداردهای اجباری تولید یا خدمات در تعاونی، برخوردار بودن كاركنان از شرایط قانون كار و بیمه و دارا بودن صورت‌های مالی مصوب و مجامع عمومی سالانه از جمله شروط لازم برای شركت در این جشنواره است.

دهمین جشنواره ملی تعاونی های برتر كشور شهریورماه امسال برگزار می شود.

دو هزار و 181 شركت تعاونی در گرایش های مختلف در استان مركزی وجود دارد.ك/2

3005/6012

سرخط اخبار استان‌ها