۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵
کد خبر: 81625874
T T
۰ نفر
وزیرصنعت: منطقه ویژه اقتصادی اترك گلستان فرصت مناسب سرمایه گذاری است

گرگان - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی اترك استان گلستان، این منطقه را فرصت مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و از همه دعوت به سرمایه گذاری كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز پنجشنبه درحاشیه بازدید از محدوده یكهزار هكتاری منطقه ویژه تجاری اترك و مرز و گمرگ اینچه برون گلستان درجمع خبرنگاران، اظهاركرد: این منطقه برای استقرار صنایع بزرگ، متوسط و كوچك طراحی شده است و سرمایه گذاران می توانند درآن سرمایه گذاری كنند.

وی با اشاره به محدودیت های اعمال شده طی سال های گذشته مبنی بر عدم استقرار و توسعه صنعتی استان های شمالی، گفت: این محدودیت ها سبب شد تا این استان ها در مقایسه با دیگر مناطق كشور در بخش صنعت توسعه چندانی نداشته باشند.

نعمت زاده اضافه كرد: با رفع این محدودیت ها و بكارگیری ظرفیت های موجود در استان های شمالی بویژه گلستان، سرمایه گذاران می توانند نسبت به سرمایه گذارای در بخش صنعت اقدام كنند.

وی، ظرفیت های بخش كشاورزی، صنایع غذایی و آرد استان گلستان را فرصت مناسبی برای استقرار صنایع تبدیلی این بخش ها دانست و تصریح كرد: در اكثر شهرستان های این استان شهرك های صنعتی وجود دارد كه سرمایه گذاران می توانند در آن سرمایه گذاری نمایند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: با وجود برخی محدودیت های استقرار صنعت در گلستان، واحدهای تولیدی این استان نیز توانمندی های خوبی دارند كه باید بیشتر از آنها حمایت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه صبح پنجشنبه با استقبال استاندار گلستان وارد این استان شدند و پس ازحضور در گلزار شهدای گرگان و ادای احترم به شهیدان، از سه واحد صنعتی شهرك صنعتی آق قلا به نام های شركت مهندسی توسعه ساختمان و سازهای فولادی ایستا درحوزه تولید سازه های ساختمانی، كیمیا رشد درحوزه تهیه داروها و زنجیره خوراك و مكمل های صنعت مرغداری وآریا تیناژن درحوزه تولیدات دارویی (درد عضلانی و استخوانی) بازدید و درجریان مسائل و مشكلات آنها قرار گرفتند.

بازدید از مرز و گمرگ اینچه برون، منطقه ویژه اقتصادی اترك، نمایشگاه صنعت ساختمان و برخی دیگر از واحدهای تولیدی گلستان، شركت درمراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و جلسه با مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت از دیگر برنامه های سفر یك روزه وزیر و هیات همراه به این استان است.

استان گلستان با افزون بر یك میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارای حدود 900 واحد تولیدی و صنعتی خرد و متوسط است.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اترك، با هدف توسعه طرح های صنعتی در كشور و نیاز منطقه گلستان و به منظور كمك به رفع مشكل بیكاری و ایجاد اشتغال پایدار در مرداد سال 84 به تصویب رسیده است.

این منطقه اقتصادی در شمال استان گلستان واقع شده است.

3039/1648/ 1650

سرخط اخبار اقتصاد