۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸
کد خبر: 81625877
T T
۰ نفر

دبیركل سازمان ملل: مناقشه یمن راه حل نظامی ندارد

۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸
کد خبر: 81625877
دبیركل سازمان ملل: مناقشه یمن راه حل نظامی ندارد

تهران - ایرنا - دبیر كل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از تشدید درگیری ها در یمن، بار دیگر تاكید كرد كه بحران این كشور راه حل نظامی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شینهوآ به نقل از استفان دوجاریك سخنگوی سازمان ملل، بان كی مون دیروز (چهارشنبه) در تماس تلفنی با 'عبدربه منصور هادی' رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن گفت كه از اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه اش این سازمان به یمن خواسته است تا تلاش های خود را برای گفت و گو با مقام های دولت سابق این كشور، گروه های سیاسی و كشورهای منطقه مضاعف كند تا بتوان نشست یمن در ژنو را در اولین فرصت ممكن برگزار كرد.

وی تاكید كرد: دبیركل سازمان ملل ابراز امیدواری كرده كه نشست مشورتی ژنو با موضوع یمن، در اسرع وقت برگزار شود.

بان سه شنبه گذشته گفته بود، مذاكرات ژنو در خصوص یمن به درخواست دولت سابق این كشور و برخی دیگر از شخصیت های درگیر در این مناقشه ، به تعویق می افتد.

این نشست قرار بود در تاریخ 28 مه (7 خرداد) در ژنو سوییس با هدف بازگرداندن روند انتقال سیاسی به یمن و با حضور اعضای دولت سابق، جناح های سیاسی از جمله جنبش مردمی انصارالله و نمایندگان ائتلاف سعودی برگزار شود.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین سال جاری تاكنون به بهانه بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن، مناطق مختلف این كشور را هدف تجاوز نظامی قرار داده و بر اساس اعلام سازمان ملل، تاكنون بیش از دو هزار نفر را به خاك و خون كشیده است.

سازمان بهداشت جهانی دیروز هشدار داد كه هشت میلیون و 600 هزار یمنی نیازمند كمك های فوری پزشكی هستند و بیش از این نباید مردم بی گناه كشته شوند.

دیگر نهادهای كمك رسان بین المللی نیز اعلام كرده اند كه در نتیجه این تجاوز، جمعیت 25 میلیونی یمن با كمبود آب، غذا، دارو و انرژی روبرو هستند.

هرج و مرج در یمن در نتیجه فرار رییس جمهوری این كشور و مداخله نظامی ائتلاف سعودی باعث شده شبكه تروریستی القاعده بیش از پیش جای پای خود را در این كشور محكم كند و گروه تروریستی داعش نیز به یمن وارد شود.

خاورم**9156**1485**1651
۰ نفر