۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۱۵
کد خبر: 81626055
T T
۰ نفر
چهارمحال و بختیاری میزبان 42 هزار گردشگر خارجی می شود

شهركرد- ایرنا- مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس سند جامع توسعه گردشگری طی 10 سال آینده بیش از 42 هزار گردشگر خارجی جذب این استان می شود.

به گزارش ایرنا، بهمن عسگری روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری افزود: در راستای اجرای اهداف سند جامع گردشگری استان، تلاش می شود تا میانگین مدت اقامت گردشگران داخلی در استان به چهار روز و گردشگران خارجی به دو و نیم روز افزایش یابد.

وی در خصوص سند جامع گردشگری استان گفت: مطالعاتی در رابطه با سند جامع گردشگری استان در سالهای گذشته انجام و به شكل ناقص رها شده بود كه در سال گذشته با تاكید رئیس جمهوری تكمیل این سند در اولویت قرار گرفت.

عسگری تصریح كرد: برهمین اساس تهیه این سند به مدت سه سال به طول انجامید و در هشت جلد تدوین شده و آماده ارائه به هیات وزیران است.

وی، جذب گردشگران داخلی و خارجی را از مهمترین اهداف ترسیم شده در این سند دانست و گفت: هم اكنون 850 تخت در هتلها، هتل آپارتمانها و مهمانسراهای استان برای میزبانی از گردشگران وجود دارد كه انتظار می رود طی 10 سال آینده این تعداد به شش هزار و 912 تخت افزایش پیدا كند.

عسگری اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح جامع گردشگری استان را افزون بر سه هزار و 500 میلیارد ریال دانست و تصریح كرد: با اجرای این سند به طور مستقیم برای 20 هزار نفر شغل ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا، در نشست شورای برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری سند جامع توسعه گردشگری استان با رای اكثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

7363/6014/

سرخط اخبار استان‌ها