۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۰۹
کد خبر: 81626179
T T
۰ نفر
پيگير اجراي كامل قوانين تصويب شده براي ايثارگران هستيم

سبزوار - ايرنا - مشاور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در امور شاهد و ايثارگر گفت: براي حفظ منزلت و جايگاه ايثارگران پيگير اجراي قوانين تصويب شده در اين زمينه هستيم.

محمد هادي موسوي روز پنجشنبه در مراسم تجليل از ايثارگران دانشگاه علوم پزشكي سبزوار افزود: اجراي قانون جامع جانبازان از جمله مواردي است كه مورد مطالبه و پيگيري مي باشد.

وي اظهار كرد: هم اكنون حدود 35 هزار ايثارگر در وزارت بهداشت فعاليت دارند كه از اين تعداد حدود 9 هزار و 600 نفر جانباز، بيش از دو هزار آزاده، 9 هزار و 870 رزمنده و مابقي از خانواده معظم شهدا هستند.

وي در باره بيمه ايثارگران نيز گفت: سال گذشته بيمه ايثارگران به بنياد شهيد و امور ايثارگران واگذار شد كه با توجه به وجود نارضايتي امسال مقرر شد دستگاه هاي اجرايي بيمه ايثارگران را بر عهده گيرند كه براين اساس پرداخت صددرصد هزينه هاي درمان ايثارگران برعهده دولت مي باشد.

مشاور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در امور شاهد و ايثارگر با تاكيد بر توجه بيشتر به ايثارگران به عنوان يك وظيفه افزود: تكريم اين بزرگواران وظيفه همه ما است.

امام جمعه سبزوار هم در اين مراسم با تاكيد بر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت گفت: اين فرهنگ ارزشمند را به ويژه در جواناني كه دوران دفاع مقدس را درك نكرده اند بايد نهادينه كنيم.

حجت الاسلام غلامحسين ابراهيمي افزود: نبايد بگذاريم ياد شهدا و مجاهدت هاي آنان فراموش شود زيرا از ياد بردن ايثار و ازخودگذشتگي آنان و كمرنگ شدن ارزشها خواسته دشمنان است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي سبزوار هم در اين مراسم گفت: تكريم مقام شامخ ايثارگران و خانواده هاي معزز آنان يك ضرورت و وظيفه است.

عليرضا مسلم افزود: استقلال، عزت و اقتدار كشور را مديون ايثار و پايمردي ايثارگران هستيم.

وي اظهار كرد: هم اكنون 11 درصد خانواده علوم پزشكي سبزوار عضو جامعه ايثارگران هستند.

وي ادامه داد: 70 جانباز، 113 رزمنده و 97 نفر از خانواده معظم شهدا در دانشگاه علوم پزشكي سبزوار مشغول فعاليت هستند.

سبزوار در 237 كيلومتري غرب مشهد مقدس واقع است.

8148 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها