۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۳۱
کد خبر: 81627034
T T
۰ نفر
امام جمعه قزوين: جوانان سرمايه هاي ارزشمند نظام اسلامي هستند

قزوين- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين نيروي جوان را سرمايه عظيم نظام اسلامي دانست و گفت: تاكنون گامهاي بزرگي به همت جوانان در ايران اسلامي برداشته شده است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين عبدالكريم عابديني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قزوين ضمن تبريك ميلاد حضرت علي اكبر (ع) و روز جوان افزود: حضرت علي اكبر(ع) به عنوان يك جوان آگاه، با بصيرت، ولايت مدار، عالم و عامل الگويي شايسته براي جوانان ايران اسلامي است.

وي با بيان اينكه همه جوانان ميهن اسلامي بايد از شخصيتي چون حضرت علي اكبر(ع) و سيره ايشان الگو بگيرند، اظهار داشت: جوانان نقش مهمي در اداره حكومت اسلامي دارند به همين دليل اين قشر بايد به لحاظ فرهنگي غني شوند.

خطيب جمعه قزوين اضافه كرد: نسل جوان، بخش پوياي جامعه است و به همين دليل ارزشمندترين سرمايه اجتماعي كشور محسوب مي شوند.

حجت الاسلام عابديني خاطرنشان كرد: اين هفته فرصت مناسبي است تا اين قشر بالنده را با فرهنگ اصيل اسلامي و ديني بيشتر آشنا و پيوند عميق و وثيقي بين جوان و زندگي اهل بيت (ع) ايجاد نماييم.

امام جمعه قزوين همچنين گفت: در جامعه امروز جوانان در زمينه علمي پيشرفت هاي بسياري داشته اند بنابراين وقت آن رسيده است كه به معضلات فرهنگي نيز به شكل شايسته تري رسيدگي شود و فرهنگ ناب اسلامي و ديني به آنان آموزش داده شود.

وي توجه به پرورش استعدادها و نبوغ جوانان و بهره گرفتن از ظرفيتهاي اين قشر در ابعاد مختلف را متذكر شد و افزود: پويايي و نشاط جامعه ما وابسته به نقش فعال و حضور جوانان است.

حجت الاسلام عابديني، رشد و بالندگي جوانان ميهن اسلامي را روز افزون خواند و از مسوولان خواست تا براي حل مشكلات و دغدغه هاي اين قشر بويژه در حوزه اشتغال تلاش كنند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين در ادامه بيست و ششمين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) را به عنوان يكي از مناسبت هاي هفته جاري ياد و خاطرنشان كرد: هركسي از ديدگاه خود امام راحل را يك عارف، فقيه و يا سياستمدار مي شناسد، اما تمام همت و تلاش اين شخصيت بزرگ در تحقق اهداف و رسالت انبيا و اولياي الهي بوده است.

وي، دعوت به توحيد را مهمترين دعوت انبيا در مسير رسالت خود ذكر كرد و اضافه كرد: جمله معروف حضرت امام راحل در آزادي خرمشهر كه فرمود 'خرمشهر را خدا آزاد كرد' و يا در عمليات فتح المبين كه فرمود 'من دست يكايك رزمندگان اسلام را كه دست خداوند بالاي آن است مي بوسم' نمونه اي از نگاه و تربيت توحيدي ايشان است.

وي با بيان اينكه زمينه دعوت انبيا در وجود انسان ها قرار داده شده است خاطرنشان كرد: يكي ديگر از رسالت هاي انبيا دعوت مردم به عبوديت و بندگي خداوند بود كه امام با اصرار بر ساده زيستي نمونه كاملي از عبوديت خداوند بود و مي خواست مردم نيز به اين سمت هدايت شوند.

حجت الاسلام عابديني سومين رسالت انبيا را در دعوت به عدالت عنوان كرد و افزود: امام خميني (ره) نيز در ادامه اين رسالت اولياي الهي همواره بر برپايي قسط و عدالت ثابت قدم بود.

خطيب جمعه قزوين در ادامه با اشاره به سالروز ارتحال امام خميني (ره)، محبوبيت در بين توده ها، استواري در اهداف و داشتن هيبت در برابر طاغوت را سه ويژگي امام راحل برشمرد.

حجت الاسلام عابديني افزود: بحمداله خداوند نعمت ولايت را بر كشور عنايت كرد و خبرگان رهبري پس از ارتحال امام خميني (ره) با هوشمندي، دقت و بصيرت، مقام معظم رهبري را به عنوان رهبر انقلاب اسلامي انتخاب كردند كه جاي شكر دارد.

امام جمعه قزوين درباره مذاكرات هسته اي نيز گفت: من خطاب به طرف مذاكره كننده و گروه 1+5 بايد عرض كنم كه طرف اصلي مذاكرات ملت قهرمان ايران اسلامي هستند و رهبر نظام حمهوري اسلامي ايران حرف آخر را درباره مذاكرات خواهد گفت و اگر انها اين واقعيت را بفهمند ديگر اين تهديدها را كنار خواهند گذاشت .

وي افزود: تيم مذاكره با پشتوانه قوي مي تواند مذاكره را پيش ببرد و اميدواريم خاتمه آن تامين حقوق ملت ايران و منافع نظام اسلامي باشد.

7389/ 6128/6097
۰ نفر