۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰:۳۸
کد خبر: 81627268
T T
۰ نفر
رئيس جمهور ونزوئلا به نخست وزير اسپانيا هشدار داد

مادريد- ايرنا- 'نيكلاس مادورو' رئيس جمهوري ونزوئلا به 'ماريانو راخوي' نخست وزير اسپانيا هشدار داد كه اگر همچنان به ونزوئلا حمله كند، شكست انتخاباتي جديدي را تجربه خواهد كرد.

به گزارش ايرنا و به نقل از خبرگزاري اروپاپرس، مادورو روز جمعه در چارچوب كنگره بين المللي 'اختراع دموكراسي قرن 21' در كاراكاس افزود: «راخوي، خوب فكر كن. كسي‌ كه با انقلاب بوليوار و چاوز در افتد، خشك مي‌ شود».

مادورو با اشاره به انتخابات محلي يكشنبه گذشته كه در آن حزب حاكم دولت اسپانيا در بسياري از استانها شكست خورد و برگزاري انتخابات سراسري اواخر نوامبر آينده در اسپانيا، تصريح كرد: تبليغات انتخابات سراسري در اسپانيا آغاز شد و نخستين كاري كه راستگرايان انجام دادند، حمله به ما بود و من تاكيد مي‌ كنم كه اگر راخوي به همان شيوه قبلي‌ باز گردد، بار ديگر همان نتايج شكست را به دست خواهد آورد.

رئيس جمهوري ونزوئلا در سخنان خود از راخوي خواست كه دست از سر ونزوئلا بردارد و وي را به تلاش در دخالت در ونزوئلا متهم كرد.

وي گفت :«من نمي‌دانم چرا راخوي از ما مي‌ ترسد. ونزوئلا، كشوري است كه به آن حمله شده، همانطوري كه راخوي و همدستان راخوي به ما حمله مي‌ كنند. راخوي متوجه نيست كه خودش، دشمن خويش است و من دشمن راخوي نيستم. راخوي دست از سر ونزوئلا بردار» .

رييس جمهوري ونزوئلا افزود: دولت اسپانيا، 500 هزار نفر از شهروندان خود را از خانه هايشان بيرون كرد و منازل را از آنها گرفت. راخوي با اين كار براي خود دشمني درست كرده است.

مادورو در سخنراني خود همچنين به اجلاس ماه ژوئن بين اتحاديه اروپا و آمريكاي لاتين و كاراييب اشاره و آن را 'وقت تلف كني‌' قلمداد كرد زيرا به عقيده وي، نخبگان اروپايي در رابطه خود به تحقير كشورهاي امريكاي جنوبي مي‌ پردازند.

در اين مورد، رئيس جمهوري ونزوئلا به بيانات 'مارتين شولز' رئيس پارلمان اروپا كه روز پنجشنبه گفته بود «نسبت به بحران اقتصادي و اجتماعي كه گريبانگير ونزوئلا شده ابراز نگراني‌ مي‌ كند»، اشاره كرد .

مادورو ادامه داد :اين آقا، نمي‌ داند ونزوئلا كجاست اما اين گستاخي را دارد كه بگويد بحران اقتصادي و اجتماعي ونزوئلا، خشونت و نقض حقوق بشر، وي را نگران كرده است.

وي خطاب به شولز گفت: رئيس پارلمان اروپا ، تحقير بسياري نسبت به ما وجود دارد. شما نگران فقر در اروپا و هزاران آفريقايي باشيد كه به دنبال زندگي‌ بهتر به قاره شما مي‌ آيند و شما آنها را بمباران مي‌ كنيد.

اروپام *5*491**1565

سرخط اخبار جهان