۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۲۴
کد خبر: 81628337
T T
۰ نفر
رویكرد دولت اشتغال پایدار در گناوه است

گناوه - ایرنا - معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاكید بر اینكه رویكرد دولت اشتغال پایدار در گناوه است، گفت: با توجه به وابستگی معیشت بسیاری از ساحل نشینان به مبادلات مرزی بویژه واردات، برای هر اقدام محدود كننده در زمینه واردات باید با تدبیر عمل شود.

مجتبی خسروتاج روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تشریح اهداف سفر خود به شهرستان گناوه افزود: در این بازدید مشاهده شد بخش عمده ای از كسبه و مردم درقالب واردات ته لنجی یا ملوانی امرار معاش می كنند و تا زمانی كه سایر زمینه های اشتغال پایدار نظیر تولیدات صنعتی و محصولات كشاورزی در این منطقه فعال نشود، هر اقدام محدود كننده دراین مناطق باید با تدبیر باشد.

وی گفت: سیاستگذارانی كه موضوع مدیریت واردات و یا مبارزه با قاچاق را دنبال می كنند بازدید از این مناطق برای آنان نیاز و ضروری است تا در جریان قرار بگیرند كه چه اندازه اهالی این مناطق دراین فعالیت ها امرار و معاش می كنند.

خسروتاج بیان كرد: باتوجه به حجم جمعیت در بازار گناوه ، حجم وسیعی از طریق فعالیت های كسب وكار تجاری مشغول هستند و باید در این بخش خیلی دقت شود.

وی گفت: عمده فعالیت لنج های چوبی فعال در گناوه از طریق كالاهای ته لنجی كه در شكل تجارت ملوانی شهرت دارد وارد می شود و طبق گفته مسوولان این منطقه در تعطیلات نوروز امسال این حجم از كالاها مورد استقبال مصرف كنندگان و استانهای اطراف بوده است.

وی گفت: در عین حال اگر میزان این اقلام درحد بالا باشد تولیدات داخلی را در شرایط رقابتی سختی قرار داده و ممكن است بر بعضی از واحدهای تولیدی كه هنوز قدرت رقابتی بالایی پیدا نكرده اند، اثر منفی بگذارد.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان كرد: در سفر هفته گذشته به استان بوشهر بازدیدی از شهرك های صنعتی و نشست هایی با مدیران واحدهای تولیدی انجام و مشكلات آنان در زمینه نقدینگی، مواد اولیه و بازار بررسی شد تا بتوانیم بخشی از مشكلاتشان را حل و فصل كنیم.

وی به اهداف سفر خود به استان بوشهر اشاره كرد و گفت: در بازدیدهای انجام شده یك ارزیابی در خصوص واردات، مشكلات واحدهای تولیدی و صنعتی و مشكلات پیش رو و طرح هایی برای توسعه صنایع فرآوری در بخش كشاورزی، خرما، میگو وماهی دنبال شد.

وی افزود: با مسوولان ذیربط جلسه برگزار شد و نتایج آن در یك نشست دیگر در بوشهر در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی باحضور استاندار پیگیری شد.

خسروتاج ادامه داد: یكی از تولیدات منطقه استان بوشهر خرما است كه مصرف اساسی كشورهای منطقه است و اگر بتوانیم راهكارهای بیشتری برای توسعه بازار و صادرات این محصول فراهم كنیم می تواند كمك بیشتری به اشتغال در بخش كشاورزی و زمینه فعالیت سالم اقتصادی را فراهم كند.

شهرستان ساحلی و گردشگری گناوه در 160 كیلومتری شمال مركز استان بوشهر قراردارد.ك/3

6164/1656 /1596
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد