افزایش تولید محصولات پتروشیمی به 120 میلیون تن تا چهار سال آینده

تهران - ایرنا - معاون مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: تا چهار سال آینده ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به ١٢٠ میلیون تن افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، محمدحسن پیوندی اظهار داشت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در صورت تامین منابع مالی تا ١٠ سال آینده به سالانه ١٨٠ میلیون تن می رسد، از این رو با تحقق این هدف، ایران در صنعت پتروشیمی جایگاه نخست منطقه خاورمیانه را به خود اختصاص می دهد.

وی با اشاره به نقشه راه پتروشیمی، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده باید در ١٠ سال آینده ٦٠ میلیون تن ظرفیت كنونی را عملیاتی كرده و طرح های نیمه تمام بخش خصوصی را با ظرفیت تولید سالانه ٦٠ میلیون تن نیز به نتیجه برسانیم.

معاون مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: شركت ملی صنایع پتروشیمی در سالهای گذشته اعتبار قابل توجهی را برای تامین مالی پروژه های این صنعت به دست آورده است و حتی اگر تحریم ها رفع نشود باز هم این پروژه ها با استفاده از منابع فاینانس بانك های داخلی اجرا می شود.

پیوندی با بیان اینكه در سالهای گذشته پروژه های پتروشیمی بدون قید و شرط از سوی بانك های داخلی تامین اعتبار شده اند، گفت: علت این موضوع آن است كه پتروشیمی در سالهای اخیر هیچگاه در زمینه باز پرداخت اقساط وام های داخلی و خارجی خود بدقولی نكرده و یك روز عقب افتادگی نداشته است.

وی با اشاره به اینكه تا چهار سال آینده ظرفیت تولید ١٢٠ میلیون تن محصولات پتروشیمی محقق می شود، افزود: برنامه تولید پروپیلن یكی از مهمترین موارد در دستور كار ماست، زیرا تا چند سال آینده ظرفیت تولید متانول به ٢٤ میلیون تن می رسد؛ این ظرفیت هم اكنون ٥ میلیون تن است.

معاون شركت ملی صنایع پتروشیمی تاكید كرد كه باید از حالا به فكر تبدیل متانول به پروپیلن و ارزیابی بازارهای آن باشیم و بخش خصوصی را برای حضور در این بازار ترغیب كنیم.

به گزارش شركت ملی صنایع پتروشیمی، پیوندی با تاكید بر اینكه با توجه به رفع احتمالی تحریم ها و جذب سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی ایران، باید زیرساختهای لازم برای جذب این سرمایه گذاری ها را سریع تر فراهم كرد، گفت: وجود منابع نفتی و گازی در ایران و مجاورت با آبهای آزاد از مهمترین جذابیت ها برای سرمایه گذاران به شمار می رود.

اقتصام(1)2022**1558
۰ نفر