۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۱
کد خبر: 81637125
T T
۰ نفر
اكوسيستم كارآفريني خريدني نيست بلكه ساختني است

تهران- ايرنا- معاون علمي وفناوري رياست جمهوري با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازي اقتصاد دانش بنيان،گفت: شكل‌گيري اكوسيستم كارآفريني دركشور از ترغيب وتشويق جوانان و فارغ التحصيلان دانشگاهي در سايه حمايت‌ها آغاز مي‌شود.

به گزارش ايرنا سورنا ستاري معاون علمي وفناوري رياست جمهوري، درچهارمين همايش ملي وسومين همايش بين‌المللي مهارت‌آموزي واشتغال كه با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي صبح امروز در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزارشد، جوانان را اصلي‌ترين پايه شكل‌گيري اقتصاد دانش بنيان دانست و افزود: اقتصاد دانش بنيان بر مبناي مزيت‌هاي سرزميني، نيروي انساني و تفكر بنا شده است كه مهم ترين آن، جوانان وكارآفريني بر مبناي دانش بنيان هستند.

وي اظهاركرد: مقرر شده بود دانشگاه‌هاي كشوراز ابتدا فرهنگ كسب و كار و اشتغال آفريني را به جوانان بياموزانند، اما سيطره فرهنگ نفتي كه فارغ التحصيل دانشگاهي را به كار كارمندي و نگاه به دست مدير دولتي وابسته مي كند، تا كنون مانع تحقق اين امر شده است.

معاون علمي وفناوري رييس جمهوري، صنعت فرش بافي قم را دستمايه سخنان خود قرار داد و با تاكيد بر اين كه دانش و فناري بايد در خدمت صنعت و كارآفرين باشد افزود: صنعت فرش قم كه به عنوان يك برند، آوازه خوبي در سطح بين‌المللي دارد، از ابتدا بنا بود توسط حوزه‌هاي مختلف دانش و فناوري ارتقا پيدا كند، اما با بلند كردن قالي‌باف از پاي دار قالي و مشغول كردن وي به تحصيل دانشگاهي، او را از مسير اصلي منحرف كرديم.

رييس بنياد ملي نخبگان با تاكيد بر اين كه اكوسيستم كارآفريني، قابل خريداري نيست، بلكه ساختني است، افزود: شكل‌گيري اكوسيستم كارآفريني دركشوراز ترغيب وتشويق جوانان و فارغ التحصيلان دانشگاهي درسايه حمايت‌ها آغاز مي‌شود و ايجاد مراكز نوآوري، استارتاپ كمپ‌ها و مراكز كسب و كار در اطراف دانشگاه‌ها، بايد در همين راستا صورت گيرد.

نايب رييس هيات امناي صندوق نوآوري وشكوفايي،عمده‌ترين مشكل ايجاد اشتغال ومهارت آفريني كشور را، سيطره فرهنگ نادرست نفتي در اقتصاد دانست و افزود: با تمرين ايستادن جامعه روي پاهاي خود، آموختن فرهنگ كارآفريني و فرصت دادن به جوانان، شكل‌گيري اكوسيستم كارآفريني و نوآوري در بستر اقتصاد دانش‌بنيان و بر پايه هم‌دلي و كلام واحد محقق مي شود.

چهارمين همايش با اهداف توسعه ارتباطات سازمان فني وحرفه‌اي، توسعه فرهنگ مهارت آفريني وتوسعه فرهنگ كسب و كار برگزار شد،‌ در اين همايش دو پانل تخصصي، با دو موضوع توانمندسازي و چابك‌سازي ستادي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي ومهارت‌آموزي و توانمندسازي زنان ارايه شد.

علمي (1)** 9340**1599
۰ نفر