۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۴۳
کد خبر: 81640067
T T
۰ نفر
دومین دوره مدرسه كسب و كار دانشگاه صنعتی شریف از مرداد آغاز می شود

تهران- ایرنا- دومین دوره تابستانی مدرسه كسب و كار دانشگاه صنعتی شریف از مردادماه امسال آغاز می شود و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، موسس مدرسه كسب و كار دانشگاه صنعتی شریف روز سه شنبه در نشست خبری به تشریح جزییات دومین دوره برگزاری این مدرسه آموزشی پرداخت و گفت: اولین دوره مدرسه كسب و كار شریف در مردادماه 93 به صورت آزمایشی و با جمعی كمتر از 100 نفر از دانش آموزان و دانشجویانی كه چند مرحله مصاحبه را پشت سر گذاشته بودند آغاز به كار كرد.

دكتر سیدعلیرضا فیض بخش افزود: دوره دوم مدرسه كسب و كار شریف شامل 250 ساعت آموزش است كه در دو فاز تابستانی و فاز سال تحصیلی تا پایان 1394 اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز تابستانی شامل یك دوره حدود 15 روزه با محوریت مباحث خلاقیت و نوآوری، تفكر عمیق، كار تیمی، ارتباط موثر و برنامه ریزی شخصی، رهبری و تاثیرگذاری، فضای كسب و كار الكترونیك، مدل های كسب و كار، مذاكره و مباحث مالی و حسابداری است.

فیض بخش خاطرنشان كرد: فاز سال تحصیلی نیز از حدود 10 رویداد تشكیل شده كه هر سه چهار هفته یكبار به صورت كارگاه های آموزشی، گردهمایی، بازی های تیمی و خلاقیت، شبیه سازی كسب و كار، بازدیدها و برنامه های تخصصی كسب و كار اجرا می شود تا ضمن آموزش مطالب مكمل، ارتباطات ایجاد شده در فاز تابستانی مستحكم شود و ایده های فردی به مرور تكمیل شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف درخصوص گروه مخاطبان مدرسه كسب و كار شریف نیز گفت: این دوره برای سه گروه سنی در رده های دانش آموزان 10 تا 13 سال، دانش آموزان 14 تا 16 سال و برای دانشجویان به اجرا در می آید.

وی از دانش آموزان و دانشجویان به عنوان سرمایه های بالقوه انسانی و نیروهای كار آینده كشور یاد كرد و گفت: این جوانان به دلیل كاستی های موجود در سیستم آموزشی كشور، بدون یادگیری موثر توانمندی های اجتماعی، مهارت های ارتباطی، رویكردهای نوآورانه، خلاقیت، تفكر انتقادی، نگاه سیستمی و آشنا شدن با بازارهای كسب و كار و كار گروهی وارد دانشگاه می شوند و متاسفانه در آنجا نیز فرصتی برای فراگیری چنین آموزش هایی پیدا نكرده و پس از دانش آموختگی از دانشگاه هم از این نقیصه رنج می برند.

وی خاطرنشان كرد: مدرسه كسب و كار دانشگاه صنعتی شریف در نظر دارد جمعی از دانش آموزان و دانشجویان جوان را به سمت و سویی ترغیب كند تا ذهن خود را به صورت منسجم در جهت ساخت آینده ای موفق تر سوق دهد.

وی تاكید كرد: چنین طرز تلقی از دنیای پیرامون، ذهن جوانان را دگرگون كرده و آنها را به سمت خلق ایده های نو، استقلال اقتصادی و كسب موفقیت شتاب می دهد.

به گفته فیض بخش در مدرسه كسب و كار و باشگاه كارآفرینان جوان دانشگاه صنعتی شریف، افرادی تربیت خواهند شد كه بتوانند در آینده به سمت تبدیل شدن به موفق ترین كارآفرینان و دارندگان كسب و كارهای نوآور و خلاق شتاب بگیرند.

وی ادامه داد: دانش آموزان و دانشجویان می توانند از امروز با ورود به سایت اینترنتی دانشگاه صنعتی شریف و مدرسه كسب و كار شریف WWW.SHARIFSUMMERSCHOOL.IR نسبت به ثبت نام اولیه و تعیین وقت مصاحبه اقدام كنند.

موسس مدرسه كسب و كار شریف با بیان اینكه فعالیت این مدرسه نیز همانند بسیاری از فعالیت های مشابه در دنیا نیاز به جذب حامیان مالی دارد از افرادی كه توان مالی دارند درخواست كرد به عنوان یك وظیفه اجتماعی و كمك به آینده سازان این كشور در فعالیت های این مدرسه آموزشی مشاركت داشته باشند.

علمی(3)**1055**م.ب1440
۰ نفر