۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۸
کد خبر: 81644244
T T
۰ نفر
24 خرداد نمايش مشاركت و مردم سالاري ديني نظام جمهوري اسلامي است

قم - ايرنا - استاندار قم با صدور پيامي به مناسبت دومين سالگرد حماسه 24 خرداد آورده است: در اين روز جلوه هاي زيبايي از مشاركت و مردم سالاري ديني نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در مقابل ديدگان جهانيان به نمايش گذاشته شد.

در پيام حجت الاسلام والمسلمين محمد صادق صالحي منش كه نسخه اي از آن روز شنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت، آمده است: 24 خرداد يادآور يك روز بزرگ، حماسي و ماندگار در تاريخ زرين انقلاب اسلامي است؛ روز رويش جوانه هاي اميد از دل تدبير و تجلي حماسه سياسي ملت بزرگ ايران است.

پيام ادامه يافته است: روزي كه با حضور حماسي، گسترده و پرشور مردم در پاي صندوق ‌هاي راي، شورانگيزترين و بانشاط ترين انتخابات كشور برگزار شد.

پيام حاكيست: حماسه زرين و باشكوهي كه با انتخاب هوشمندانه فرزند شايسته و برومند انقلاب و يار و ياور ديرين امام و رهبري جناب آقاي دكتر حسن روحاني به عنوان سكاندار دولت تدبير و اميد همراه شد و زمينه را براي تقويت وحدت و همدلي و همگرايي و وفاق ملي و ايجاد فضاي اميد و آرامش در جامعه و خوشبيني به آينده اي بهتر و حل مشكلات اساسي كشور با تكيه بر مشي تدبير و گفتمان اعتدال و عقلانيت دولت هموار نمود.

استاندار قم در اين پيام تصريح كرده است: به پشتوانه اين پيروزي بزرگ ملت و روي كارآمدن دولت فراجناحي تدبير و اميد به عنوان فرصتي نو و مغتنم براي بهبود و شكوفايي ساختار اجرايي كشور با عبور هوشمندانه از موانع و هم افزايي بيش از پيش توان دولت و ملت براي جبران و اصلاح كاستي ها و اشتباهات گذشته، علاوه بر احياي اميد در دل مردم و افزايش اقتدار روزافزون‌ نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي مختلف ، بسياري از تهديدهاي داخلي و خارجي تهديدكننده نظام را تبديل به فرصت كرد.

پيام ادامه يافته است: بدون ترديد در عرصه روابط بين الملل، اتخاذ ديپلماسي فعال و موثر در مذاكرات هسته اي و در نتيجه ترك برداشتن ديوار بلند تحريم هاي ظالمانه بر عليه ملت ايران و كسب عزت روزافزون براي نظام و نيز تغيير نگاه دولت ها و ملت ها به جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از قدرت هاي بزرگ و تاثيرگذار در معادلات منطقه اي و جهاني از دستاوردهاي ملي است.

پيام حاكيست: همچنين بازگشت ثبات به اقتصاد ملي، اجراي گام هاي سخت و دشوار هدفمندي يارانه ها، كاهش چشمگير نرخ تورم، اجراي موفق طرح هاي بزرگ و كليدي در حوزه بهداشت، درمان و بيمه سلامت، تدوين حقوق شهروندي، توجه به تكريم حقوق اقوام و اقليت ها، شفاف سازي اقدامات، ايجاد فضاي باز سياسي، رشد احزاب و تعامل و همفكري موثر دولت با ساير قوا در راستاي منويات بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و فرامين رهبر معظم انقلاب، تنها بخشي از دستاوردهاي ملي ارزشمندي است كه در سايه حاكميت دولت تدبير و اميد نصيب كشور شده است.

استاندار قم در اين پيام با گراميداشت دومين سالگرد حماسه 24 خرداد و آرزوي طول عمر و سلامتي براي همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به ويژه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و رييس جمهوري، ابراز اميدواري كرده است: آحاد ملت بزرگوار ايران در سايه الطاف الهي و ظل توجهات حضرت ولي عصر (عج)، همواره پيروز و سربلند باشند.

يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران در 24 خرداد 1392 برگزار و طي آن حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني با 18 ميليون و 613 هزار و 329 راي، به عنوان هفتمين رييس جمهوري ايران برگزيده شد.ك/1

/8138/ 1175

سرخط اخبار استان‌ها