۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۶
کد خبر: 81644455
T T
۰ نفر
رييس شوراي شهر شيراز: دولت اجازه دهد شهرداري ها اتوبوس وارد كنند

شيراز- ايرنا- رييس شوراي اسلامي شهر شيراز، با اشاره به مسائل و مشكلات فرا روي حمل و نقل عمومي كلانشهر شيراز گفت: دولت اجازه دهد كه شهرداري ها بدون پرداخت هزينه گمركي، خودشان اتوبوس درون شهري وارد كنند.

غلام مهدي حقدل، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سياست انقباضي كه دولت در حوزه حمل و نقل اتخاذ كرده و محدوديت هايي كه در اين زمينه ايجاد شده مشكلاتي را براي حوزه حمل و نقل عمومي در شهرها ايجاد كرده است كه اگر فكري به حال آن نشود مشكلات بسياري پيش خواهد آمد.

وي ادامه داد: در تمام دنيا توسعه و تقويت حمل و نقل عمومي از وظايف دولت هاست اما ما درك مي كنيم كه امروز دولت به سبب تحريم ها نمي تواند به تمام وظايف خود در اين زمينه عمل كند.

حقدل اضافه كرد: در چنين شرايطي دولت مي تواند به شهرداري ها اجازه داد كه خودشان نسبت به خريداري و وارد كردن اتوبوس اقدام كنند اما هزينه گمركي از آنها دريافت نشود.

رييس شوراي اسلامي شهر شيراز، خواستار همكاري هرچه بيشتر مسوولان براي راه اندازي كامل خط يك مترو شيراز شد و افزود: شهرداري آماده است كه سهم خود را پرداخت كند و اميدواريم با كمك دولت شاهد بهره برداري از اين خط باشيم.

وي، با اشاره به تصويب استفاده از تسهيلات خارجي ميان مدت (فاينانس) براي اجراي خط 2 مترو شيراز در سفر اخير رييس جمهوري به شيراز گفت:با هدف تحقق اين مهم، چندي پيش شاهد سفر هياتي از شيراز به رياست استاندار فارس به كشور چين بوديم و مذاكرات خوبي در اين زمينه انجام شده كه اميدواريم به نتيجه برسد.

شانزدهمين سفر استاني رييس جمهوري و هيات دولت روزهاي نهم و دهم ارديبهشت 94 به استان فارس انجام شد.ك/3

6122 /6118

سرخط اخبار استان‌ها