۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۴
کد خبر: 81644574
T T
۰ نفر

رشت - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان گيلان و امام جمعه رشت از علما و روحانيون مبلغ خواست همدلي و همزباني را در منابر وعظ و خطابه، تبليغ كنند.

به گزارش ايرنا، آيت الله زين العابدين قرباني روز شنبه در گردهمايي بزرگ علما، روحانيون و طلاب گيلان در مصلي امام خميني (ره) رشت افزود: امروز اين استان با كمبود و خلاء علماي بزرگي همچون آيت الله امينيان مواجه است كه روحانيون بايد آن را پر كنند.

وي اظهار داشت: ساخت حوزه علميه اميرالمومنين(ع) در مركز استان، به معناي گسترش علم و دانش است تا با تربيت عالم و روحاني، نيازهاي ديني و تبليغي مردم حل شود.

وي خطاب به روحانيون يادآور شد: مقام معظم رهبري امسال را سال دولت و ملت، همدلي و همزباني نام گذاري كرده اند و بايد روحانيون و طلاب بدانند كه دولت ما در مقابل استكبار ايستاده و بايد با مسوولان همسويي داشته باشند و اگر مشكلاتي وجود دارد، بايد به گونه اي مطرح شود كه دشمن از آن سوءاستفاده نكند.

امام جمعه رشت با يادآوري مسووليت سنگين تبليغ گفت: بايد مردم به قدرشناسي از انقلاب و پاسداري از خون شهيدان، تشويق و از هرگونه سخنان تفرقه آميز خودداري شود.

استاندار گيلان نيز در اين گردهمايي بيان داشت: روحانيون بايد همواره كمك يار و ياري دهنده دولت باشند.

محمدعلي نجفي افزود: بايد در تحقق اهداف دولت و موفقيت ها در سال جاري كه سال برگزاري انتخابات است، به دولت كمك شود و به گونه اي تلاش كنيم كه با حفظ آرمان ها ، مسايل كشور با آرامش پيش رود.

وي از آيت الله امينيان نماينده فقيد مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه آستانه اشرفيه به عنوان يك الگوي و اسوه اخلاقي ياد و اظهار كرد: ايشان در تحقق شعار همدلي و همزباني اعلام شده از سوي مقام معظم رهبري، همواره يار و ياور دولت بود.

حجت الاسلام غلامرضا شفيعي زاده رييس ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر گيلان نيز گفت: گروه هاي لساني اين ستاد براي اولين بار حركت خود را در رشت و بقيه شهرستان ها آغاز كردند و سپس به عنوان يك الگو، در سراسر كشور اجرا شد.

وي افزود: استان گيلان در سال گذشته مقام نخست امر به معروف و نهي منكر كشوري را بدست آورد و به دليل حمايت هاي آيت الله قرباني نماينده ولي فقيه، در احياي امر به معروف و نهي از منكر، رتبه اول شد.

مديركل تبليغات اسلامي گيلان نيز در اين گردهمايي؛ پيروزي انقلاب اسلامي را مديون مساجد دانست و گفت: مساجد ، ميدان مبارزه با خرافات ، جهالت ، اباحه گري و محلي براي تدوين و آموزش مسايل ديني بشمار مي رود.

حجت الاسلام جمال ياري خاطرنشان كرد: ستادي به همت نماينده ولي فقيه در گيلان به منظور رسيدگي به امور مساجد در اين استان تشكيل شده كه 13دستگاه ذيربط در آن نقش دارند.

وي اظهار داشت: مساجد، جاي تخاصم و نزاع نيست و بايد از هرگونه درگيري در مساجد پرهيز شود.

گردهمايي بزرگ علما، روحانيون و طلاب استان گيلان روز شنبه و در آستانه فرارسيدن ماه مبارك رمضان، با حضور آيت الله محمدي گلپايگاني رييس دفتر مقام معظم رهبري، محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت و رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي و جمع كثيري از روحانيون و طلاب در مصلي امام خميني (ره) رشت برگزار شد.ك/2

6029/2007

سرخط اخبار استان‌ها