۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۴
کد خبر: 81644616
T T
۰ نفر
واردات واكسن‌های بیولوژیك به حداقل رسید

تهران- ایرنا-معاون مركز رشد فنآوری موسسه رازی گفت:با توجه به افزایش تولید و فعالیت شركت های دانش بنیان و قطع وابستگی ایران در این زمینه، تولید بخش عمده‌ ای از واكسن های بیولوژیك در كشور فراهم شده و واردات واكسن‌های بیولوژیك به حداقل رسیده است.

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شمس‌ الدین قائم ‌مقامی، با اشاره به تاسیس مركز رشد فناوری در موسسه رازی گفت:مركز رشد فناوری رازی به نمایندگی از موسسه تحقیقات واكسن و سرم‌ سازی رازی با ارایه فرآورده‌های این موسسه در حوزه واكسن‌ های انسانی، واكسن‌ های دام و طیور و سرم های درمانی فعالیت می كند.

وی افزود: در حال حاضر فناوری هشت محصول به شركت ‌های دانش ‌بنیان منتقل ‌شده است و این شركت ‌ها در مركز رشد فناوری رازی تا سه سال مورد حمایت قرار می ‌گیرند.

این فعال حوزه فناور با تاكید بر كاهش وابستگی به محصولات مشابه خارجی گفت: در حال حاضر بخش عمده واكسن‌ های مورد مصرف در كشور، زیر نظر حمایت موسسه رازی انجام می ‌گیرد و عمده نیاز كشور در زمینه بیولوژیك (تولید واكسن‌های دامی و انسانی) نیز از طریق موسسه رازی فراهم می ‌شود.

قائم مقامی ادامه داد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی و سازمان دامپزشكی ناظران این محصولات تولیدی هستند كه نظارت مستقیم آنها روی محصولات تولیدی یاد شده، باعث ارتقای كیفی این محصولات می‌ شوند.

معاون مركز رشد فن‌آوری موسسه رازی با اشاره به تولید بومی محصولات تولید شده در كشور گفت: بدون شك اگر بتوانیم تولید بومی داشته باشیم قطعا كیفیت محصولات تولیدی بیشتر خواهد شد.

قائم ‌مقامی در مقایسه فرآورده‌های بیولوژیك كشور با سایر كشورهای تولید ‌كننده گفت: درواقع فرآورده‌های تولیدی چه در زمینه بهداشت انسانی و چه در زمینه بهداشت دامی به صرفه ‌تر و ارزان ‌تر است و این تفاوت قیمت در مواقعی به یك‌ سوم و حتی یك ‌دهم نیز می ‌رسد.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیك موسسه رازی در كشور گفت: با توجه به اهمیت این ‌موسسه‌ های علمی در كشور، انتظار می ‌رود كه آنها از طرف مسوولان به ‌ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیش از پیش حمایت شوند تا بتوانند نیازهای كشور در زمینه پزشكی را فراهم كنند.

معاون مركز رشد فن‌آوری موسسه رازی افزود: موسسه رشد فناوری رازی با وجود زیرساخت‌ های فناوری تولید واكسن‌های انسانی، دام و طیور و سرم‌ های درمانی و سایر فرآورده‌های بیولوژیك، می‌ تواند به‌ عنوان مولد ترین پارك فناوری منطقه به فعالیت بپردازد.

علمی ( 1 ) **9014**1440
۰ نفر