۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۱۶
کد خبر: 81644803
T T
۰ نفر
باشگاه مشتريان كشاورزي كشور به زودي راه اندازي مي شود

كرج- ايرنا- معاون برنامه ريزي و بودجه شركت خدمات حمايتي كشاورزي كشور با اشاره به راه اندازي باشگاه مشتريان كشاورزي در آينده اي نزديك، گفت: با راه اندازي اين باشگاه كشاورزان ديگر احساس تنهايي نمي كنند.

به گزارش ايرنا، يزدان سيف ظهر شنبه در آيين گشايش شركت خدماتي حمايتي كشاورزي استان البرز در هفته جهاد كشاورزي، بيان كرد: باشگاه مشتريان يا باشگاه كشاورزان شركت خدمات كشاورزي به دنبال ارايه خدمات با كيفيت به مشتريان خود در زنجيره عرضه بخش كشاورزي است

وي افزود: با راه اندازي اين باشگاه به دنبال ارتباط مستقيم تر با كشاورزان هستيم تا نهاده ها مطابق نياز كشاورز نه مطابق بخشنامه هاي اداري تامين شود.

وي اظهار داشت: تشخيص نياز كشاورزان در تامين نهاده ها، آزمايش آب و خاك و تعيين سبد خدماتي باشگاه از ديگر اهداف راه اندازي باشگاه است تا ضمن ارايه مشاوره فني و خدمات فني، ارايه تامين كارت خريد اعتباري نهاده هاي كشاورزي با مشاركت بانك كشاورزي و بيمه ملت انجام شود.

عضو هيات مديره شركت خدماتي حمايتي كشاورزي گفت: به دنبال اين هستيم كه حمل و تحويل نهاده هاي كشاورزي در محل كشاورز انجام شود و نياز به مراجعه حضوري كشاورزان نباشد.

وي همچنين ارايه سرويس فروش نهاده ها به صورت تلفني و اينترنتي و ارايه اطلاعات هواشناسي و نهاده ها به صورت تلفني به كشاورز را از ديگر اهداف راه اندازي باشگاه مشتريان دانست و افزود: كشاورزان به جز فعاليت فني خود در چارچوب مزرعه اش نبايستي هيچ مشكلي در مورد هزينه هاي مبادله داشته باشد.

وي بيان كرد: كشاورزان از طريق اين باشگاه نهاده مورد نياز را متناسب با نيازش تحويل مي گيرد، زيرا در سنوات گذشته ارايه اين خدمات دستوري شده بود و خدمات از كيفيت و كميت مناسب برخوردار نبودند.

سيف ادامه داد: با آغاز به كار دولت يازدهم يكي از نخستين اقداماتي كه بنا به پيشنهاد وزير جهاد كشاورزي قبل از دريافت راي اعتماد از دولت پيشنهاد شد، تامين به موقع و با كيفيت نهاده هاي بخش بود و كشاورزان ظرف اين مدت راحتي لازم را در بخش نهاده ها بخصوص كود شيميايي داشته اند.

وي اظهار اميدواري كرد تا اين نهاده ها را با كيفيت بيشتري ارايه دهيم و پايلوت اجراي اين طرح را در قزوين، گلستان و فارس اعلام كرد و گفت: پس از آن در سراسر كشور اجرايي مي شود.

معاون برنامه ريزي و بودجه شركت خدمات حمايتي كشاورزي اضافه كرد: در اين باشگاه يك خط ويژه نيز براي كشاورزان غيرعضو فعال مي شود تا مشاوره ها فقط به كشاورزان عضو نباشد به طوري كه هيچگاه كشاورزان ما احساس تنهايي نكنند و احساس كنند در حوزه نهاده هاي كشاورزي يك پاسخ دهنده در پشت تلفن منتظر آن ها است.

وي با اشاره به اينكه شركت خدمات حمايتي كشاورزي به دنبال تغيير روش ها در ارايه خدمات است، گفت: از طريق اين باشگاه هشت خدمت براي كشاورزان از طريق سامانه اي ديده شده تا كشاورز هيچ لحظه اي از شبانه روز احساس تنهايي نكند.

وي يكي از مهمترين اهداف تشكيل اين باشگاه را ارايه مشاوره به كشاورزان دانست و آن را همچون تلفن 110 براي كشاورزان دانست و افزود: هرچقدر كيفيت خدمت بالاتر رود يعني ضريب حمايتي بالاتر مي رود.

عضو هيئت مديره شركت خدمات حمايتي كشاورزي كشور، آموزش كشاورزان براي استفاده از نهاده‌هاي كشاورزي را يكي از مهمترين استراتژي شركت خدمات حمايتي دانست و بيان كرد: استراتژي شركت در سال جاري، استمرار در نوآوري، ارتباط با مشتريان و تنوع در سبد خدمات است.

وي در ادامه با اشاره به وضعيت موجود كشاورزي در كشورمان گفت: در بخش كشاورزي در كشوري هستيم كه امنيت غذايي به واسطه شرايط ژئوپولتيك از اهميت ويژه اي برخوردار است و سياست امنيت غذايي در ايران يكي از مهمترين سياست هاي ابلاغي رهبر است.

سيف افزود: زماني كه مراجعه با سياست هاي امنيت غذايي مي شود بخش عمده اي از آن مربوط به زراعت و باغباني است و زماني كه به مولفه هاي اين سياست مراجعه مي كنيم 70 درصد موارد تحقق اين اهداف به نحوه ي اجراي مطلوب نهاده هاي اين بخش پرداخته است.

وي اظهار داشت: مخاطراتي كه از ناحيه نهاده ها به سيستم كشاورزي وارد مي شود عملكرد را به شدت كاهش مي دهد.

وي گفت: اين شركت با قدمتي 85 ساله 75 درصد اهداف بخش كشاورزي را در خود گرفته و تحقق اين اهداف به دنبال تامين، تدارك، توزيع و فروش خدمات پس از فروش مطلوب نهادهاي كشاورزي است.

معاون برنامه ريزي و بودجه شركت خدمات حمايتي كشاورزي اولين جزء مطلوب در اين بخش را 'به موقع' يعني همان زمان دانست و افزود: زمان در تابع ارضي كشاورز نقش حيات و ممات را دارد و اگر نهاده ها به موقع تامين نشود ديگر كاري نمي شود كرد.

وي دومين مولفه را كيفيت نهاده ها عنوان كرد و اظهار داشت: به بحث كيفيت در سند 2010 سازمان ملل هم تاكيد شده است.

سيف يكي از مهمترين چالش ها در بخش كشاورزي را ناديده گرفته شدن كشاورز برشمرد و افزود: يعني ارتباط مستقيم با كشاورز نداريم و به اقتصاد بخش كشاورزي حكمراني مي كنيم و پولي را كه به جيب كشاورز بايستي برود،هدر مي رود.

وي تامين بعضي از نهاده ها به ميزان خيلي كم و يا خيلي زياد را يكي ديگر از چالش ها در بخش كشاورزي دانست و اظهار داشت: بذر يكي از مهمترين اين نهاده هاست كه بايستي بر مدار كيفيت قرار گيرد.

سال گذشته يك ميليون و 450 هزار كشاورز از طريق شركت خدمات حمايتي كشاورزي در سراسر كشور نهاده خريداري كردند.ك/2

6156/1535
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد