۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۲۲
کد خبر: 81644862
T T
۰ نفر
شبكه المیادین : گروه های داخلی یمن مشاركت در نشست ژنو را لغو كردند

تهران-ایرنا- شبكه خبری المیادین روز شنبه گزارش داد كه احزاب و گروه های داخلی یمن تصمیم خود را برای مشاركت در نشست ژنو درباره بحران یمن، لغو كردند.

به گزارش خبرنگار المیادین از یمن،‌ هیات احزاب داخلی یمن در آخرین لحظات تصمیم گرفتند مشاركت خود را در نشست ژنو لغو كنند.

بر اساس این گزارش،‌ احزاب یمنی اعلام كردند كه در این نشست با شكل كنونی آن شركت نمی كنند.

از سوی دیگر برخی منابع در سازمان ملل اعلام كردند كه برگزاری نشست میان گروه های یمنی در روز دوشنبه دشوار خواهد بود و امكان دارد برگزاری این نشست به تاخیر روبه رو شود.

المیادین همچنین گزارش داد كه هواپیمای وابسته به سازمان ملل متحد،‌ پس از آنكه نمایندگان احزاب یمنی از سوار شدن در آن خودداری كردند،‌ فرودگاه صنعا را ترك كرد.

بر اساس این گزارش،‌ اولین هیاتی كه برای شركت در نشست دریاره یمن به ژنو رسیده،‌ از ریاض بوده است.



** شمار قربانیان حملات هوایی عربستان به صنعا به 69 تن رسید

به گزارش پایگاه خبری الخبر،‌ جنگنده های متجاوز عربستان شامگاه جمعه در جنایتی جدید،‌ منازل مسكونی شهروندان یمنی را در منطقه بیت معیاد در صنعا پایتخت هدف قرار دادند.

یك مقام امنیتی یمنی گفت: در این حملات 69 شهروند كشته و زخمی شدند كه بیشتر آنها زنان و كودكان بودند.

وی افزود: در این حملات خسارت های زیادی به منازل وارد شده است.



**حملات هوایی عربستان به استان صعده

به گزارش پایگاه خبر العهد،‌ در جریان حملات هوایی عربستان و متحدانش به منزلی در منطقه جبل حرم در شهرستان رازح در استان صعده،‌ 5 شهروند یمنی كشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.



**حمله هوایی عربستان به شهر ذمار یمن

به گزارش پایگاه خبری العهد،‌ در پی حملات هوایی عربستان به یك ساختمان اداری در شهر ذمار، سه شهروند یمنی زخمی شدند.



**حملات ارتش یمن و نیروهای مردمی به منطقه جیزان عربستان

به گزارش پایگاه خبری العهد،‌ نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن به پایگاه نظامی مره در استان جیزان عربستان حمله كردند و یك دستگاه تانك را منهدم كردند و یك تانك دیگر را از كار انداختند.

بر اساس این گزارش،‌ شماری از نظامیان عربستانی نیز در این حمله زخمی شدند.



**ارتش یمن 2 منطقه عربستان را به كنترل درآورد

شبكه خبری المیادین به نقل از یك منبع نظامی اعلام كرد: ارتش و نیروهای مقاومت مردمی یمن امروز توانستند كنترل منطقه جبل الدود و الغاویه در شهر الخوبه عربستان را به دست بگیرند.

به گزارش شبكه خبری المیادین این منبع افزود: نیروهای مقاومت مردمی با به دست گرفتن كنترل مناطق جبل الدود والغاویه در شهر الخوبه عربستان شماری از نظامیان عربستانی را به اسارت گرفتند.

نیروهای مقاومت مردمی یمن همچنین صبح امروز مقر نظامی ارتش عربستان در استان احد در منطقه مرزی عسیر را هدف قرار دادند.

یك منبع نظامی یمنی از كشته شدن دهها تن از نظامیان عربستانی و اسارت شماری دیگر از آنها خبر داد.



**90 تروریست القاعده در درگیری با ارتش و كمیته های مردمی یمن كشته یا مجروح شدند

پایگاه خبری صعده پرس یمن روز شنبه نوشت:90 عضو شبكه تروریستی القاعده در درگیری با نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن در استان عدن در جنوب این كشور كشته یا مجروح شدند.

این پایگاه خبری افزود: نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن با حمله به چندین محل تجمع نیروهای تروریستی القاعده و وارد كردن خسارات سنگین، آنها را مجبور به عقب نشینی از مواضع خود در حومه عدن كردند.



**یمنی ها علیه تجاوز و محاصره عربستان تظاهرات می كنند

كمیته ملی مقابله با تجاوز رژیم عربستان از توده های مردم یمن خواست تا فردا (یكشنبه) در صنعا تظاهرات برگزار كنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، این راهپیمایی با شعار «محاصره و تجاوز نامشروع است» شكل خواهد گرفت.

كمیته مزبور با صدور بیانیه ای توضیح داد: تجاوز وحشیانه و محاصره ظالمانه رژیم عربستان تحمیل شده علیه ملت یمن به هیچوجه مشروعیت قانونی و اخلاقی ندارد و با تمامی معاهدات بین الملل در تضاد است.



**حمله نیروهای مردمی یمن به پایگاه نظامی عربستان

نیروهای مقاومت مردمی یمن با حمله خمپاره ای به پایگاه نظامی در منطقه جازان در جنوب عربستان، 2 نظامی این كشور را كشته و زخمی كردند.

به گزارش پایگاه خبری یمن پرس، منابع رسمی عربستان دیروز (جمعه) حمله خمپاره ای نیروهای یمنی و كشته و زخمی شدن نیروهای نظامی خود را تایید كردند.

اداره دفاع مدنی عربستان اعلام كرد كه روستای العطایا در استان صامطه در منطقه جازان از سوی نیروهای مقاومت مردمی یمن مورد شلیك خمپاره ای قرار گرفت.

با وجود حملات گسترده عربستان و متحدانش به یمن، واقعیت امروز این كشور با آنچه ریاض و غرب می خواهند، فاصله زیادی دارد، اكنون 80 درصد سرزمین یمن در دست جنبش مردمی انصارالله است و آنها نزدیك به 80 روز زیر بمباران هستند، اما ایستاده اند و انصارالله به خوبی كشور را اداره می كند و هیچ اعتراضی وجود ندارد، اما طرف دیگر اصرار به اجرای قطعنامه ای (2216) می كند كه یك طرفه و با فشار خارجی در سازمان ملل به تصویب رسیده است.

ائتلاف كشورهای عربی به سركردگی عربستان تاكنون شهرها و روستاهای یمن را به منظور بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این كشور بمباران كردند، فردی كه هیچگونه محبوبیتی در بین یمنی ها ندارد.

خاورم**9329**1010
۰ نفر