۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۰
کد خبر: 81644891
T T
۰ نفر

گاز رسانی به بخش سیمكان جهرم در اولویت قرار دارد

۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۰
کد خبر: 81644891
گاز رسانی به بخش سیمكان جهرم در اولویت قرار دارد

شیراز - ایرنا - نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت:بخش سیمكان جهرم در اولویت ویژه گاز رسانی قرار دارد و به زودی با مشخص شدن پیمانكار مربوط به این پروژه ، عملیات گاز رسانی به این منطقه آغاز می شود.

محمد رضا رضایی كوچی ، شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت:از میان پروژه های گاز رسانی در فارس تنها پروژه ای كه اولویت ویژه را به خود اختصاص داد اجرای خط انتقال گاز بخش سیمكان بود كه با در اختیار قرار دادن آن به شركت مجری كه زیرمجموعه وزارت نفت است ، این پروژه اجرایی می شود.

این نماینده مجلس افزود:در سال های گذشته قسمتی از خط انتقال گاز به بخش سیمكان با هزینه ای افزون بر 70 میلیارد ریال انجام شد كه بخشی از آن برای تملك زمین و بخش دیگر به اجرای خط انتقال اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: طرحی را وزیر نفت پیشنهاد داده كه بر اساس آن برای مناطقی كه خط انتقال طولانی دارند، ایستگاه تعریف شود یعنی با تعبیه مخازن، گاز در آن قرار گرفته و به شبكه روستاها منتقل شود.

رضایی كوچی ادامه داد:قرار است این طرح برای بخش سیمكان نیز اجرا شود و برای این امر حدود یك سال با وزارت نفت بحث داشتیم و در نهایت آنها پذیرفتند ، پروژه خط انتقال به جای تعبیه مخزن در سیمكان اجرایی شود.

وی گفت:با انجام این كار، اطمینان، پایداری و ثبات خط انتقال در اجرای گاز رسانی بیشتر است.

نایب رییس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان كرد:در این پروژه همزمان با اجرای خط انتقال به طول 54 كیلومتر، شبكه داخلی روستاهایی كه این خط از آنها عبور می كند نیز احداث می شود.

رضایی كوچی افزود:بر اساس قوانین وزارت نفت در گذشته گازرسانی به هر واحد مسكونی حداقل 40 میلیون ریال هزینه داشت

اما امروز این رقم به 100 میلیون ریال افزایش یافته است اما با توجه به این كه قسمتی از پروژه گاز رسانی به بخش سیمكان پیش از این انجام شده و منطقه در زمره مناطق محروم است مورد حمایت جدی مسوولان قرار دارد و انتظار داریم تا یك سال آینده گازرسانی به این بخش به اتمام برسد.

بخش سیمكان به مركزیت شهر دوزه كه شامل یك شهر ، سه دهستان و 42 روستاست با جمعیتی حدود 20 هزار نفر در فاصله 70 كیلومتری شهر جهرم قرار دارد .

شهرستان جهرم در فاصله 193 كیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.ك/3

7369 /6118

سرخط اخبار استان‌ها