۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰:۰۹
کد خبر: 81645058
T T
۰ نفر
دولت به تعهدات داده شده در زمینه مسكن مهر پایبند است

رشت - ایرنا - قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر، در بازدید از پروژه های مسكن مهر رشت گفت: دولت یازدهم به تعهدات داده شده به مردم در زمینه مسكن مهر، پایبند است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی گیلان ، احمد اصغری مهرآبادی عصر شنبه افزود: طرح مسكن مهر از جمله طرح های بزرگی است كه تاكنون عملیات ساخت یك میلیون و 800 هزار واحد آن پایان یافته و یك میلیون و 500 هزار واحد نیز واگذار شده است.

وی با بیان اینكه در سایت بزرگ مسكن مهر رشت نیز عملیات اجرایی و تحویل بیش از هفت هزار واحد به اتمام رسیده، ادامه داد: هماهنگی دستگاه های خدمات رسان در پیشبرد مراحل پیشرفت مسكن مهر بسیار تاثیرگذار است و همه دستگاه‌های اجرایی باید امكانات خود را برای حل مشكل مسكن مهر بسیج كنند.

وی اضافه كرد: مردم نیز باید آورده خود را تكمیل كنند و وزرات راه و شهرسازی هم به منظور تكمیل طرح های نیمه تمام مسكن مهر، متعهد به تامین اعتبار لازم می باشد تا این طرح بزرگ به سرانجام برسد.

مهرآبادی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط موظف هستند كه در جهت حل مسائل و مشكلات پروژه های مسكن مهر در حوزه ماموریت خود اقدام كنند تا فرایند تكمیل و واگذاری واحدهای اتمام یافته، سرعت گیرد.

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر از كمك این وزارتخانه به وزارت نیرو بابت انجام خدمات زیربنایی مسكن مهر خبر داد و افزود: قرار است بخشی از منابع مالی خدمات روبنایی را وزارت راه و شهرسازی متقبل شود.

وی ادامه داد: بنا به تاكیدات مقام عالی وزارت، مشكلات مسكن مهر پنج استان از جمله گیلان هرچه سریعتر برطرف می شود و در این راستا، 15تن قیر برای محوطه سازی سایت رشت اختصاص می یابد تا از طریق شهرداری نسبت به تكمیل سریعتر محوطه سازی اقدام شود.

مهرآبادی تصریح كرد: 30 تن قیر نیز در دو مرحله آماده سازی معابر تا 10 متر و اجرای روشنایی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: همچنین شش میلیارد ریال برای ساخت مدرسه از اعتبارات سازمان ملی زمین و مسكن اختصاص داده شده و در صورتیكه سازمان نوسازی مدارس دو باب مدرسه را تا شهریورماه سالجاری به اتمام برساند، 10 میلیارد ریال نیز در ماه های آینده پرداخت می شود.

مهرآبادی از اختصاص اعتبار برای تكمیل خدمات روبنایی و طرح های نیمه تمام سایت مسكن مهر رشت خبر داد و گفت: این میزان برای تكمیل طرح هایی همچون مدرسه، مسجد، كلانتری و ... در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از اتمام عملیات ساخت مساجد سه گانه مسكن مهر رشت خبر داد و اضافه كرد: این مساجد با صرف هزینه ای بالغ بر 9 میلیارد و 127 میلیون ریال بطور كامل تكمیل شده و آماده بهره برداری است.

15 هزار واحد مسكن مهر در رشت در حال احداث است كه تا كنون هفت هزار و 500 واحد تحویل شده است.ك/1

7296/2007/1547
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد