۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۴۹
کد خبر: 81645271
T T
۰ نفر
اصلاح هندسی 20 پیچ خطرناك جاده چالوس ضروریست

كرج- ایرنا - رییس پلیس راه البرز گفت : 20 پیچ خطرناك در مسیر جاده چالوس وجود دارد كه هشت پیچ آن نیاز به اصلاح دارد كه تا عملیات پیچ بری یا تعریض جاده تلاش شده با نصب تابلوهای هشدار دهنده مناطق پرخطر برای رانندگان شناسایی شود.

سرهنگ رضا اكبری روز یكشنبه درگفت وگو باخبرنگارایرنا افزود: جاده كرج - چالوس با بیش از 160كیلومتر راه ، نیمی ازآن در استان البرز قراردارد و گرچه روزانه به طور متوسط بیش از30 هزار خودرو از آن عبور می كنند اما این تعداد در روزهای تعطیل به بیش از 65 هزار تردد می رسد.

وی اضافه كرد: با توجه وضعیت خاص جاده چالوس و باریك بودن و دارا بودن پیچ و خم زیاد، ضروری است تا اصلاحات برای كاهش ترافیك و تصادفات دراین مسیر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینكه بیشتر تصادفات جاده چالوس ناشی ازسبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و یا ناتوانی كنترل وسیله نقلیه است،‌ خاطرنشا ن كرد: شناسایی پیچ های خطرناك و حادثه خیز توسط پلیس راه صورت گرفته و به اداره راه وشهرسازی استان منعكس شده است.

وی خاطرنشان كرد: نیمه تمام ماندن عملیات تعریض باعث شده كه در ایام پر ترافیك شاهد تجمع طولانی خودروها باشیم كه ادامه تعریض از اهم اولویت های كاری اداره كل راه وشهرسازی است، گرچه این امر نیازبه اعتبار و زمان دارد.

اكبری همچنین با تاكید بر ضرورت نصب دیوار سنگی و تعویض گاردریل ها در مسیر جاده چالوس، اظهار داشت: فرسودگی گاردریل ها در مسیركوهستانی جاده چالوس توان جلوگیری وسیله نقلیه به رودخانه و دره را ندارد و می طلبد نسبت به تعویض آنها هرچه زودتر اقدام شود.

جاده چالوس یكی از مهمترین جاده‌ های مواصلاتی كشور است است كه از میان شهر كرج در استان البرز شروع و به شهر چالوس در مازندران وصل می‌شود، برخی این جاده را یكی از زیباترین جاده‌ های جهان می‌دانند.

محور چالوس – كرج از بی نظیرترین مناظر و چشم اندازهاي بكر و طبیعي و از پرطرفدارترین مسیرهای منتهي به شمال كشور می باشد كه همین امر گاهی سبب ترافیك های سنگین بویژه در تعطیلات می شود.

این جاده در سال 1312 مورد بهره برداری قرار گرفت. از این زمان به بعد، انواع رستوران ها و واحدهای اقامتی و پذیرایی در كنار این جاده شكل گرفت و با ساخت سد امیر كبیر (سد كرج) در سال 1340 به جاذبه‌ ها و زیبایی‌های این جاده افزوده شد و در اندك زمانی این جاده به یكی از تفریح گاه‌ های مهم گردشگری ایران تبدیل شد.

2098/1535
۰ نفر