۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۴
کد خبر: 81645456
T T
۰ نفر
امام جمعه تبريز: دستگاه هاي متولي براي نهادينه شدن فرهنگ قرآني تلاش كنند

تبريز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: تمام دستگاهها و نهادهاي فرهنگي بايد براي نهادينه كردن فرهنگ قرآن خواني و عمل به مفاهيم آن در بين مردم برنامه ريزي خاصي داشته باشند.

آيت الله محسن مجتهد شبستري روز يكشنبه در نشست هماهنگي پخش زنده جزءخواني و جمع خواني ترتيل قرآن كريم در ماه مبارك رمضان از مصلاي حضرت امام خميني ( ره ) تبريز افزود: انس با قرآن مقدمه درك مفاهيم و عمل به قرآن است .

وي ادامه داد: تلاوت آيات قرآن كريم و برگزاري جلسات قرآن در جامعه بسيار مهم و تاثيرگذار است و نبايد برگزاري محافل قرآني به ماه مبارك رمضان محدود شود بلكه بايد در طول سال هم به اين موضوع پرداخته شود .

مديركل صدا و سيماي مركز آذربايجان شرقي نيز در اين نشست گفت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته در تمامي حوزه ها، امسال نيز جزءخواني و جمع خواني ترتيل قرآن كريم از مصلاي حضرت امام خميني ( ره ) به صورت زنده در راديو و تلويزيون پخش خواهد شد.

سيد محسن لطيفي افزود: اجرا و پخش زنده چنين برنامه هايي با توجه به ماهيت و شكل آن و هماهنگي بين عوامل از جمله قاريان، افراد حاضر در جلسه و مسائل فني، نيازمند همكاري سازمان ها و نهادهاي فرهنگي است .

6120/518

سرخط اخبار استان‌ها