۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹
کد خبر: 81645491
T T
۰ نفر
رییس جدید اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد

تهران - ایرنا - انتخابات هیات رییسه دوره هشتم اتاق بازرگانی در ناحیه معادن و كشاورزی ایران روز جاری(یكشنبه) برگزار و طی آن محسن جلال پور بعنوان رییس جدید اتاق انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران در حالی روز جاری برای انتخاب رییس اتاق برگزار شد كه محسن جلال پور و محسن مهر علیزاده بعنوان دو نامزد ریاست اتاق ایران برنامه های خود را اعلام كردند.

براساس این گزارش مهرعلیزاده پس از بیان دیدگاه های خود به نفع رقیب خود از ادامه حضور در انتخابات رییس اتاق انصراف داد.

همچنین طی این جلسه محسن خلیلی بعنوان رییس سنی جلسه انتخاب ولی به دلیل بیماری و كهولت سن ریاست جلسه انتخابات به میرمحمد صادقی واگذار شد.

پس از اتمام سخنرانی نامزدها و تشریح برنامه ها رای گیری برای انتخاب رییس جدید شروع و تنها نامزدی این دوره انتخابات با 354 رای به عنوان رییس جدید اتاق ایران برگزیده شد.

كل آرای ماخوذه 424 رای بوده كه از این تعداد 59 رای باطله و 10 رای سفید گزارش شده است.

یادآوری می شود تعداد كل اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران برای دوره هشتم 442 نفر است كه 424 نفر در این جلسه حضور داشتند.

براساس این گزارش محسن جلال پور تولیدكننده و صادركننده معتبر پسته و فعال در بخش صنعت، معدن و كشاورزی در حالی عنوان ریاست اتاق بازرگانی ایران را از آن خود كرد كه پیش از این نایب رییس دوره هفتم اتاق ایران بوده است.

وی هم اكنون ریاست اتاق بازرگانی كرمان و ریاست انجمن پسته را در كارنامه خود دارد و پیش از این در بخش های مختلف اتاق ایران فعالیت داشته است و به باور بسیاری از فعالان اقتصادی دارای شخصیتی مستقل و نماینده واقعی بخش خصوصی و فردی فراجناحی محسوب می شود كه رابطه خوبی با تصمیم گیران و تصمیم سازان كشور دارد.

به نظر می رسد، اقبال نمایندگان به جلال پور به حدی بود كه مهر علیزاده كه چند ماه برای ریاست اتاق ایران تلاش می كرد را به این نتیجه رساند كه قبل از آغاز رای گیری انصراف دهد چرا كه با توجه به اجماعی كه حول محور جلال پور به دلیل شخصیت مستقل سیاسی و فراجناحی شكل گرفته، شانسی برای مهر علیزاده باقی نمانده بود.

جلال پور كه بیش از 30 سال سابقه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و مدیریتی دارد و مورد وفاق گروه ها و جریانات داخل و خارج اتاق بوده، پیش بینی می شود حضور وی منجر به یكپارچگی اتاق شود چرا كه وی ارتباط بسیار قوی و شفاف با مقامات كشوری و تصمیم گیران نظام دارد.

به باور بسیاری از فعالان بخش خصوصی با حضور وی به عنوان ریاست اتاق بازرگانی ایران نقش آفرینی بخش خصوصی در اقتصاد به ویژه در شرایط پساتحریم بیشتر شود.

اقتصام**د.ت/1574**1558
۰ نفر