۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۱
کد خبر: 81645548
T T
۰ نفر
نبود شیركنترل، عامل اصلی قطعی طولانی مدت آب درشهر شبانكاره بوشهراعلام شد

بوشهر - ایرنا - رییس اداره آب و فاضلاب شهر شبانكاره استان بوشهر گفت: نبود شیر كنترل باعث شده تا در صورت روبروشدن یك نقطه از شهر با شكستگی لوله برای ترمیم آن نقطه بناچار آب همه شهر برای مدت طولانی قطع شود.

ناصر خرم دل روز یكشبنه در جمع مردم شهر شبانكاره افزود: فرسودگی شبكه آبرسانی نیز از دیگر عوامل قطعی و كمبود آب در این شهر است، زیرا بخش عمده شبكه آبراسانی این شهر قدیمی و نیاز به ترمیم و تعویض دارد.

وی اضافه كرد: مشكل كمبود آب به علت خشكسالی ها و كاهش بارندگی در سال های اخیر دركل كشور و بویژه استان بوشهر شدید است اما می توان با مصرف بهینه و مدیریت مصرف آب تا حدی از قطعی آن كاست.

خرم دل ادامه داد: برخی چاه های آب در شهر شبانكاره وجود دارد كه در دهه های گذشته آب كل شهرستان گناوه را تامین می كرده است اما با توجه به خشكسالی های اخیر آب این چاه ها نیز كم شده كه به تامین دو میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی و ترمیم نیاز است.

وی بیان كرد در صورت تامین اعتبار و لایروبی و نوسازی این چاه ها 70 درصد آب مورد نیاز شهر شبانكاره تامین خواهد شد.

رییس اداره آب و فاضلاب شبانكاره گفت: همچنین مخزن دو هزار مترمكعبی شهر شبانكاره جوابگوی نیاز سه هزار مشترك آب در این شهر نیست و احداث مخزن جدید ضروری است.

وی همچنین توسعه و نوسازی شبكه آبرسانی شهر شبانكاره با توجه به افزایش شمار واحدهای مسكونی و مشتركان جدید دراین شهر ضروری است.

خرم دل یادآورشد: در سال گذشته دو كیلومتر طرح توسعه شبكه آبرسانی درشهر شبانكاره انجام شد اما نیاز شهر و انتظار مردم بیش از این میزان است.

شهر شبانكاره با بیش از 10 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان دشتستان در فاصله 90 كیلومتری شمال بوشهر واقع است. ك/2

7204/6043

سرخط اخبار استان‌ها