۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۲۷
کد خبر: 81645957
T T
۰ نفر
شركت توزيع برق تبريز: شهروندان در مصرف برق صرفه جويي كنند

تبريز- ايرنا- روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تبريز روز يكشنبه در اطلاعيه اي از عموم شهروندان اين كلان شهر خواست در مصرف برق صرفه جويي كنند.

به گزارش ايرنا، در اطلاعيه شركت توزيع برق تبريز آمده است: با توجه به افزايش بي سابقه دماي هوا در روزهاي اخير و افزايش مصرف برق در تبريز به ميزان 10 درصد، شبكه توزيع از نظر فني پاسخگوي اين اضافه بار نيست و از مشتركان درخواست مي شود در مصرف برق صرفه جويي كنند.

در اين اطلاعيه افزوده شده است: با وجود اينكه هنوز وارد فصل تابستان نشده ايم ميزان مصرف برق نسبت به روزهاي مشابه سال گذشته نزديك به10 درصد افزايش داشته است و بر همين اساس روزها از ساعت 11تا 15 شاهد اوج مصرف برق هستيم كه نيازمند همكاري مستمر مردم و سازمان ها در رعايت الگوي مصرف برق جهت تامين برق پايدار براي مشتركان هستيم .

در اطلاعيه همچنين اشاره شده است: مصرف بي رويه انرژي برق موجب افزايش بار شبكه شده و احتمال انفجار و تخريب ترانس ها بوجود مي آيد كه مي تواند موجب قطعي برق شود.

در ادامه اين اطلاعيه، روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تبريز خواستار استفاده از لوازم برقي به خصوص لوازم برودتي داراي علامت استاندارد و بر چسب انرژي شده است.

در اين اطلاعيه از عموم شهروندان، سازمان ها و نهاد هاي دولتي و خصوصي خواسته شده است با عدم استفاده از لوازم برقي غير استاندارد و پر مصرف، ضمن كمك به پايداري شبكه و تامين مستمر برق با صرفه جويي و استفاده بهينه از انرژي برق اين شركت را در خدمت رساني به عموم همشهريان ياري كنند.

برق مورد نياز كلان شهر يك ميليون و 700 هزار نفري تبريز از دو نيروگاه مستقر در مناطق پيراموني آن با ظرفيت توليد حدود 2200 مگاوات انرژي تامين مي شود.

6120/518

سرخط اخبار استان‌ها