۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۳۸
کد خبر: 81646088
T T
۰ نفر
مس فروش: خانه شير فعال در استان تهران ايجاد مي شود

تهران - ايرنا - رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: به منظور ارتقا طرح سلامت و جلوگيري از افت تقاضاي مصرف شير در بازار و رفع مشكلات صنايع فراورده هاي لبني، خانه شير فعال در اين استان ايجاد مي شود.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، محمدرضا مس فروش در بازديد از يك واحد توليد لبنيات درجنوب شرق تهران با هشدار نسبت به كاهش چشمگير مصرف شير در كشور اعلام كرد: درحال حاضر تعدادي از واحدهاي لبني در اين استان زير ظرفيت كار مي كنند كه بايستي براي آن چاره انديشي شود.

وي با بيان اينكه گفته شده 30درصد توليدات شيراستان به كشورهاي همسايه صادر مي شود، گفت: هم اينك با وجود اينكه خيلي از واحدهاي لبني استان زير ظرفيت كار مي كنند، مازاد توليد شير در اين استان وجود دارد.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به اينكه هيچ طرح مشخصي براي ترويج مصرف شير وجود ندارد، گفت: ادامه روند خريداري نشدن شير مازاد از سوي مردم، نگران كننده است و ضروري است براي توسعه فرهنگ مصرف شير در جامعه با برنامه ريزي هدفمند، عملكرد خانه شير بهتر و از ادامه اين روند جلوگيري شود.

مس فروش افزود: دراين خصوص موازي كاري هاي اتحاديه ها، انجمن شير و ساير تشكل هاي لبني با توجه به خلا ‌ناشي از مصرف نكردن شير، پيامدهاي منفي به طرح سلامت كشور وارد مي كند.

بنا به گفته مس فروش ميزان پايين مصرف شير موجب بروز و تشديد بيماري هاي مختلف از جمله پوكي استخوان در مردم شده كه محققان و پزشكان ما معترف به اين مساله هستند.

وي با تاكيد بر توانمند سازي صنعت شير از طريق افزايش بازارهاي صادراتي و تامين نقدينگي واحدهاي لبني تصريح كرد: بر اساس گزارش ها دريافتي، كمبود استقبال عمومي براي مصرف شير در حال حاضر، منجر به خروج تدريجي برخي واحدهاي لبني از مدار توليد و حتي توقف طرح هاي توسعه آنها شده است.

مس فروش با اشاره به توجه دولت به تقويت صنايع لبني و اشاعه فرهنگ مصرف شير در كشور به ويژه در مدارس و كارخانجات يادآور شد: تشكل هاي لبني در حال حاضر فاقد استراتژي توليد و مصرف مازاد شير هستند و الزام به توسعه اهداف خانه شير با راهبرد تازه، تنها گزينه براي حل مشكلات مازاد شير در كشور است.

سال ها پيش در نشست هاي شوراي غذا و تغذيه مقرر شده بود خانه شير ايران تشكيل شود تا اينكه معاونت امور دام جهاد كشاورزي در سال گذشته مقدمات ايجاد دبيرخانه موقت خانه شير را بوجود آورد تا بعد از تشكيل اين خانه، تمامي امور به تشكل هاي مردم نهاد واگذار شده و دولت نيز تنها وظيفه نظارت را داشته باشد.

تهرام/1699//1871
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد