۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۵۳
کد خبر: 81646325
T T
۰ نفر
خطرات زيست محيطي واژگوني تانكرها و ضرورت ايجاد ضوابط تردد آنها

سنندج – ايرنا – با اينكه تردد تانكرهاي حامل مواد شيميايي و سوختي در بسياري از استان هاي كشور ممنوع است اما در استان كردستان بدون ضابطه مشخصي تردد مي كنند و واژگوني آنها صدماتي را به محيط زيست وارد مي كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، نشستي امروز يكشنبه در رابطه با كمبود آب شهرستان سنندج و بهداشت و سلامت آن در شوراي اسلامي شهر سنندج تشكيل شد كه بخش عمده اي از آن به موضوع تردد تانكرهاي حامل مواد سوختي و شميميايي اختصاص پيدا كرد.

نماينده فرمانداري در اين نشست گفت: 190 تانكر در پنج سال اخير در حوزه هاي مختلف آبريز استان كردستان واژگون شده است.

امير عميدي با بيان اينكه تردد اين تانكرها كه بيشتر آنها عراقي است دستاوردي براي استان هم نداشته است، افزود: طبق قانون بايد عوارض دريافتي از اين تانكرها صرف راه هاي همان استان شود.

وي ادامه داد: جاده هاي كنوني استان ظرفيت تردد اين ميزان از تانكرهاي عراقي را نيز ندارد.

نماينده مركز بهداشت سنندج نيز در اين رابطه گفت: شركت نفت كردستان اجازه عبور مواد شيميايي را از استان داده است كه بسياري از آنها تانكرهاي ايراني است.

سليمي افزود: شركت پاكساز مسووليت جمع آوري خاك هاي آلوده به مواد ريخته شده از تانكرهاي واژگون شده را دارد كه به موقع به جمع آوري اين خاك ها نمي پردازد.

نماينده اداره كل حفاظت از محيط زيست كردستان نيز در اين نشست گفت: بسياري از مواد اوليه مورد نياز شركت پتروشيمي تبريز و يا محصولات اين شركت از استان كردستان عبور مي كند.

آرمان عميدي با اشاره به اينكه عبور تانكرهاي حامل مواد شيميايي در بيشتر استان هاي كشور ممنوع است، افزود: بايد براي عبور تانكرهاي حامل مواد شيميايي و سوختي ضوابط ويژه و خاصي در نظر گرفته شود.

وي به ذكر مثالي در اين رابطه پرداخت و اظهار كرد: 90 درصد واژگوني اين تانكرها در شب صورت مي گيرد كه بايد عبور آنها در شب ممنوع شود.ك/4

6108/1904

سرخط اخبار استان‌ها