۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۰۴
کد خبر: 81646402
T T
۰ نفر
در مذاكرات هسته ای خطوط قرمز را رعایت می كنیم، تردید نكنید

بجنورد - ایرنا - رییس جمهوری گفت: هیچ كس نباید در كشور نسبت به رعایت چهارچوب ها و خطوط قرمز در مذاكرات هسته ای با كشورهای 1+5 تردید داشته باشد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن روحانی یكشنبه در نوزدهمین سفر استانی خود در نشست شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد اظهار كرد: برداشته شدن تمام تحریم ها و قطعنامه های سازمان ملل، حفظ غنی سازی و تحقیق و توسعه در حوزه فناوری هسته ای برخی از خطوط قرمز ما در این مذاكرات است كه از سوی مذاكره كنندگان ما رعایت می شود.

وی اضافه كرد: همچنین باید پس از توافق نهایی در مذاكرات هسته ای، تمام تحریم های اقتصادی و بانك مركزی ما برداشته شود.

رییس جمهوری افزود: تحول در سیاست خارجی كشور مرهون حضور گسترده و حماسی مردم ایران در 24 خرداد سال 92 است و باید به این حضور حماسی مردم احترام گذارد.

روحانی افزود: مردم در آن انتخابات، مسیر اعتدال و عقلانیت و تدبیر را برگزیدند و این حماسه بزرگ سیاسی منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار داد كه دشمنان و بدخواهان نظام نیز به این حماسه معترفند.

رییس جمهوری اضافه كرد: حضور گسترده مردم در پای صندوق های اخذ رای مسوولیت ما را سنگین تر می كند و این نشان دهنده همبستگی مردم با نظام و انسجام بین دولت و ملت است.

روحانی با قدردانی از رقبای انتخاباتی خود در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: امروز دیگر رقابت انتخاباتی به اتمام رسیده و همه باید منتخب ملت را در رسیدن به اهداف نظام اسلامی كمك كنند.

وی اضافه كرد: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند حمایت از دولت وظیفه شرعی تمام ملت ایران است و اگر می خواهیم كشور ما پیشرفت كرده و از مشكلات نجات یابد و از فراز و نشیب ها سربلند عبور كند، همه باید دست به دست هم بدهیم.

رییس جمهوری گفت: اگر مردم پای صندوق اخذ رای با اكثریت 73 درصدی حاضر می شوند باید نتیجه این انتخاب خود را بپذیرند و نتیجه این حركت نیز گام برداشتن به سوی توسعه خواهد بود.

روحانی افزود: مردم ما باید به این نتیجه برسند كه حضور آنان در پای صندوق های اخذ رای تاثیرگذار بوده و ما نیز به راهی كه ملت در 24 خرداد انتخاب كرده، وفادار خواهیم ماند.

* فضای بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در كشور فراهم است

رییس جمهوری با بیان اینكه فضای بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در كشور فراهم شده، اظهار كرد: امروز مثل سال های گذشته نرخ ارز، طلا، كالا و خدمات روزانه بالا و پایین نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین دكتر روحانی افزود: امروز امنیت تنها به امنیت فیزیكی خلاصه نمی شود بلكه شرایط آرام اقتصادی نیز نوعی امنیت است.

وی با بیان اینكه اگر مجلس هر روز یك قانون تصویب كند و یا اگر قوه قضاییه برخورد عادلانه نداشته باشد، امكان سرمایه گذاری در كشور فراهم نخواهد شد، گفت: امروز امنیت و آرامش در سایه اراده جمعی سه قوه حاصل شده و باید تلاش شود این امنیت حفظ شود.

رییس جمهور با اشاره به تحریم های ظالمانه غرب، اضافه كرد: اگرچه این تحریم ها برخی موانع را در مسیر سرمایه گذاری خارجی ایجاد كرده اما با حضور مردم از این سختی ها و موانع عبور خواهیم كرد.

دكتر روحانی هم چنین با اشاره به تحولات دو سال اخیر كشور و نیز خراسان شمالی، گفت: دولت طی دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام داده كه در این سفر نیز با مصوبات خود زمینه ساز تحولات مناسبی در این استان خواهد شد.

رییس شورای عالی امنیت ملی هم چنین با اشاره به تلاش دانشمندان كشور در حوزه فناوری و ارتقای جایگاه ایران در منطقه و جهان گفت: علاوه بر این رتبه ایران در شاخص كسب و كار نیز ارتقا یافته و از 152 به 130 رسیده است.

رییس جمهور در پایان سخنان خویش نیز گفت: ملت بزرگ ایران همچون سال های گذشته از مشكلات و سختی ها عبور خواهد كرد.

وی در پایان بار دیگر بر تحقق تمام دستاوردهای نوزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و كاروان تدبیر و امید به استان خراسان شمالی در یك دوره دوساله و تا پایان سال 95 تاكید كرد.

در نوزدهمین سفر رییس جمهوری و كاروان تدبیر و امید به خراسان شمالی، 25 طرح با اعتباری افزون بر یك هزار و 570 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی عملیاتی می شود.

همچنین همزمان با حضور رییس جمهوری در خراسان شمالی بزرگترین پروژه پتروشیمی خاورمیانه نیز با اعتبار حدود شش هزار میلیارد ریال، قطعه دوم محور چهار خطه بجنورد- جنگل گلستان به مسافت 70 كیلومتر عملیاتی شد و دولت برای رونق كسب و كار نیز تسهیلات ارزان قیمتی را برای این منطقه از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داد. ك/3

6982/3039/5132

سرخط اخبار سیاست