۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۵:۲۵
کد خبر: 81646566
T T
۰ نفر

جوانترین انتحاری انگلیسی داعشی

۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۵:۲۵
کد خبر: 81646566
جوانترین انتحاری انگلیسی داعشی

لندن – ایرنا- رسانه های گروهی انگلیس شامگاه یكشنبه با اشاره به تایید مرگ 'طلحه اسماعیل' جوان 17 ساله یوركشایری در حمله انتحاری گروه تروریستی داعش در نزدیكی 'بیجی' عراق، توسط اعضای خانواده اش، از وی به عنوان جوانترین بمب گذار انتحاری انگلیسی نام بردند.

به گزارش ایرنا، بستگان طلحه اسماعیل گفته اند كه پس از انتشار تصاویری از یك جوان انگلیسی به نام ' ابویوسف البریطانی ' از سوی گروه تروریستی داعش، متوجه شده اند كه او همان پسر هفده ساله آنان است.

خانواده طلحه اسماعیل با صدور بیانیه ای گفته اند كه طلحه 'جوانی مهربان، دوست داشتنی و خونگرم بود' كه توسط اعضای داعش در شبكه های اجتماعی فریب خورد.

شبكه اسكای نیوز به نقل از خانواده طلحه اسماعیل گزارش داد كه مرگ 'شوك آور' این جوان انگلیسی سبب 'ویران شدن ' اركان خانواده اش شده است.

این شبكه خبری افزود: گفته می شود 'طلحه اسماعیل' یكی از عوامل بمبگذاری انتحاری در نزدیكی یك پالایشگاه در جنوب شهر بیجی در عراق بوده است.

اسكای نیوز اضافه كرد: شبكه های اجتماعی مرتبط با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) با انتشار تصاویری گفته اند كه طلحه اسماعیل كه به ابویوسف البریطانی معروف بود، در این حمله حضور داشته است.

این شبكه خبری گفت: گروه تروریستی داعش مدعی شده است كه هفت بمبگذار انتحاری در حملات یاد شده در جنوب شهر بیجی شركت داشته اند كه دو نفر از آنها انگلیسی و آلمانی، دو نفر دیگر داغستانی، یك نفر كویتی، یك نفر فلسطینی و نفر دیگر تركمنستانی بوده اند .

در همین حال شبكه اسكای نیوز گفت كه مرگ طلحه اسماعیل هنوز از سوی مقامات رسمی انگلیس تایید نشده است.

این شبكه خبری افزود: پلیس یوركشایر غربی گفته است كه آنها قادر به تایید هویت فردی كه ادعا می شود كشته شده است، نیستند.

از سوی دیگر شبكه 'بی بی سی' گزارش داد كه طلحه اسماعیل به همراه 'حسن مونشی' برادر 'حامد مونشی'، كه در سال 2006 میلادی و در 16 سالگی پس از آن كه پلیس در رایانه اش دستورالعملی برای ساخت بمب بنزینی پیدا كرد، دستگیر شد، به سوریه سفر كرد.

براساس گزارش های منتشر شده 'حامد مونشی' جوانترین فرد انگلیسی بشمارمی رود كه براساس قوانین ضد تروریسم، مجرم شناخته شده است.

پیش از این، از 'حسیب حسین' 19 ساله ساكن یوركشایر غربی كه در هفتم ژوئیه سال 2005 میلادی در بمبگذاری انتحاری در اتوبوسی در لندن شركت داشت، به عنوان جوانترین بمب گذار انتحاری یاد می شده است.

پلیس اسكاتلندیارد انگلیس اعلام كرده است كه براساس برآورد های صورت گرفته تاكنون 700 شهروند این كشور برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی چون داعش به سوریه رفته اند و تاكنون نیمی از آنها به كشورشان بازگشته اند.

پلیس انگلیس برخی از این افراد كه از سوریه بازگشته اند را به عنوان یك تهدید امنیتی علیه این كشور توصیف كرده است.

براساس گزارش های منتشر شده در سال گذشته میلادی، 327 نفر در انگلیس درارتباط با مسایل تروریستی دستگیر شده اند كه بیش از نیمی از آنها مرتبط با درگیری های سوریه بوده است.

به گفته این منابع ، 64 نفر از افراد در سال گذشته میلادی تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و برخی از آنها نیز محكوم شده اند .

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تكفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازكشورهای عربی هستند كه تاكنون جنایات بسیاری در كشورهای عراق و سوریه مرتكب شده اند.

اروپام**4** 1552

سرخط اخبار جهان