۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۶:۲۸
کد خبر: 81646571
T T
۰ نفر
زنگ خطر شیوع بیماری مرس برای اروپا به صدا در آمد

پكن - ایرنا - همزمان با قرنطینه شدن یك شهروند كره ای در اسلوواكی، نگرانی ها از احتمال انتقال ویروس مرس به این كشور افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، یك مقام وزارت امور خارجه كره جنوبی روز دوشنبه اعلام كرد، یك شهروند این كشور كه اخیرا به اسلوواكی سفر كرده، دارای علائم مشابه بیماری مرس است كه معاینات لازم پیش از سفر به این كشور اروپایی را انجام نداده است.

این شهروند كره ای در یكی از شركت ها تابع خودروسازی «كیا موتورز» در شهر «زیلینا» اسلوواكی فعالیت می كند و در تاریخ سوم ژوئن (13 خرداد ماه) وارد شهر براتیسلاوا، پایتخت این كشور شده است.

در صورتی كه این شهروند مبتلا به ویروس مرس باشد، می‌تواند یكی از عوامل اصلی شیوع سندروم تنفسی خاورمیانه در اسلوواكی باشد چرا كه با افراد زیادی در ارتباط بوده است.

براساس گزارش های منتشر شده، هم اكنون این فرد 38 ساله كره ای در قرنطینه بسر می برد و نمونه خون وی روز گذشته - یكشنبه - برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده شده است.

قرار است نتیجه بررسی ابتلای وی به ویروس مرس ظرف 24 ساعت اعلام شود.

بنابراین گزارش، فرد بیمار، دارای علائم اسهال، تب و زخم پوستی بوده كه همگی از علائم مبتلا شدن به بیماری ویروسی است.

مقام وزارت خارجه كره جنوبی كه هویتش را فاش نكرد، گفت: دولت كره جنوبی با مقامات سلامت اسلوواكی در تماس است تا خدمات مشاوره ای برای مقابله بهتر با این ویروس را به آنها ارائه كند.

این در حالی است كه دولت كره جنوبی در روزهای اخیر با معضل شیوع ویروس مرس دست و پنجه نرم می كند.

مقامات كره جنوبی شمار مبتلایان به ویروس مرس را تا پیش از ظهر امروز 150 نفر و شمار كشته شدگان را نیز 16 نفر اعلام كرده اند.

اولین مورد بیماری مرس در این كشور اواخر اردیبهشت ماه سالجاری با ابتلای یك مرد 68 ساله كره ای به این بیماری تشخیص داده شد و ظرف حدود یك ماه، این بیماری 14 نفر را در این كشور به كام مرگ فرستاده است.

«مرس» (MERS) كه در انگلیسی، كوته نوشت «ویروس سندروم تنفسی خاورمیانه» است، نوع جدیدی از ویروس «بتاكوروناویروس» شمرده می شود كه به دلیل شیوع اولیه آن در كشورهای عربستان سعودی، امارات، قطر، كویت، مصر و...، نام خاورمیانه را برای خود یدك می كشد.

گفته می شود، شیوع مرس در كره جنوبی، ناشی از حضور یك شهروند مبتلای سعودی در این كشور بوده است.

آساق*231*1597

سرخط اخبار جهان