۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۲
کد خبر: 81646714
T T
۰ نفر
ایده تولید غذای زنده از خرچنگ در پارك علم و فناوری هرمزگان پذیرفته شد

بندرعباس - ایرنا - رییس پارك علم وفناوری هرمزگان گفت: ایده تولید غذای زنده از خرچنگ سیلا با استفاده از سیستم كنترل از راه دور در مركز رشد جامع پارك علم و فناوری هرمزگان پذیرفته شد.

علی فتی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این ایده با هدف تكثیر و پرورش تحت كنترل سلولار (مداربسته) ، توسط واحد فناور سیلا صنعت ایران برای اولین بار در كشور مطرح شده است.

وی ادامه داد: خرچنگ سیلا با استفاده از سیستم كنترل از راه دور توسط نرم افزارهای طراحی شده در سیستم پرورش سلولار و مداربسته، پرورش داده می شود.

فتی اضافه كرد: صنعتی شدن این ایده می تواند تحول عظیمی در صنعت آبزی پروری به خصوص در گونه های خاص كه برای پرورش و تكثیر نیاز به وجود شرایط خاص دارند، ایجاد كند.

به گفته وی، با تولید این محصول، بازارهای خرد و كلان مربوط به فعالیت های ماهیگیری تفریحی و صنعتی از آن بهره خواهند برد.

رییس پارك علم و فناوری استان هرمزگان ابراز كرد: غذای زنده و خشك از خرچنگ دریایی سیلا به عنوان غذای ماهیان بزرگ جسته تحت پرورش، غذای ماهیان تزئینی و آكواریومی، غذای ماهیان پرورشی متداول مانند ماهی سفید، اسبله، سیم، ماش در شمال و هامور، خامه ماهی، تون، شانك در جنوب، غذای جانوران خشكی زی (تحت پرورش و حفاظت) بزرگ جسته مانند تمساح، شیر، ببر، یوزپلنگ، مكمل پروتئینی، كلسیمی و معدنی در جیره غذایی دام و طیور و غیره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.ك/2

8145/6048
۰ نفر