۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۹
کد خبر: 81647012
T T
۰ نفر
وزيردولت نهم:روحاني در اقتصاد ويران تغيير ايجادكرد

تهران – ايرنا – شبكه مجازي آستان به نقل از پرويز كاظمي وزير پيشين رفاه در دولت نهم، از دولت يازدهم به عنوان دولتي ياد كرد كه توانست با تدبير در رفتارهايش، اقتصاد ويران و داراي تورم بالا همراه با معيشت دشوار را تغيير دهد.

در پاسخ كاظمي به پرسش هاي اين رسانه آمده است: دولت حسن روحاني در شرايطي دومين سال فعاليتش را در حال پشت سر گذاشتن است كه در شروع به كار، اقتصادي ويران و تورمي بالا و معيشتي دشوار، سختي هاي زيادي را با جامعه به مردم تحميل كرده بود.

كاظمي در ادامه گفت و گو با اين رسانه افزوده است: كمتر كسي باور داشت كه تهديدها بزودي اقتصاد را رها كنند اما با توجه به تدبيري كه در رفتارهاي دولت مشاهده مي شود، نشانگر اين است كه 'تغيير' حاصل شده است تا مردم اين احساس را پيدا كنند كه قرار است مشكلات شان كمتر شود.

وزير پيشين رفاه اظهارداشت: البته بايد اين را هم در نظر داشت كه مولفه هايي چون تجارت و توليد در چند سال گذشته به محاق رفته بود و به همين دليل بايد فرصت لازم را در اختيار دولت گذاشت و متوجه اين امر شد كه توسعه در اقتصاد، امري نيست كه سريعا در دسترس قرار بگيرد.

وي گفت: همچنين مهره هاي اقتصادي روحاني بايد نسبت به اين مسائل اشراف داشته باشند كه توسعه اقتصادي لازمه توسعه كشور است و اگر نتوانند محدوديت هاي مالي و معيشتي مردم را به كمترين حالت خود برسانند، همه توفيق هاي احتمالي شان زير سايه قرار خواهد گرفت و دولت يازدهم به عنوان دولتي ناكارآمد شناخته خواهد شد.

كاظمي بيان كرد: البته نبايد فراموش كنيم كه قبل از روي كار آمدن دولت يازدهم، در مديريت هم دچار آشفتگي بدي شده بوديم، به طوري كه افراد بدون صلاحيت لازم به عنوان تصميم گيرانِ تصميم هايِ مهم انتخاب شده بودند و به همين دليل به طور طبيعي تصميمِ مديران ناكارآمد وضعيت را به حدي بد كرد كه روحاني و مردانش دشواري ‌هاي زيادي را پيش روي خود مي ‌بينند.

اين گفت وگو ديروز (يكشنبه) در قالب گزارشي با عنوان 'كارنامه و انتظارات از دولت، دو سال پس از انتخابات' منتشر شده است.

منبع: شبكه مجازي آستان

اول**1577
۰ نفر