۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶
کد خبر: 81647071
T T
۰ نفر
سه هزار و 362 طرح نیمه تمام در استان یزد میراث دولت گذشته

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت : سه هزار و 362 طرح نیمه تمام در این استان میراث دولت گذشته است كه دولت تدبیر و امید از آغاز كارش با آن دست و پنجه نرم می كند.

به گزارش ایرنا ، سید محمد میرمحمدی یكشنبه شب در جشن مردمی حضور كه با حضور وزیر و فرهنگ ارشاد اسلامی برگزار شد افزود : رشد منفی 8/5 درصدی اقتصاد ، تورم 45 درصدی، ركود تورمی اقتصاد، معوقات متعدد بانكی، پرداخت یارانه ها از منابع غیرمرتبط، بیكاری فارغ التحصیلان از مشكلاتی بود كه دولت تدبیر و امید در شروع فعالیتش با آن مواجه و با گذشت دو سال با برخی از این مشكلات دست و پنجه نرم می كند.

وی اظهار كرد : دولت یازدهم در شرایطی اداره امور را به دست گرفت كه اولا دولت با تحریم های ظالمانه روبرو بود كه آثار مخرب آن هنوز بر زندگی مردم مشهود است ؛اگرچه از سوی برخی مسوولان پیشین این تحریم ها به عنوان كاغذپاره تلقی می شد اما این كاغذپاره ها تاثیرش را بر اقتصاد كشور و زندگی مردم گذاشت.

میرمحمدی ادامه داد: بحران آب مشكل جدی برای دولت بود بطوری كه چندین سال خشكسالی های پی در پی و برداشتهای نادرست از منابع زیرزمینی دولت را با بحران آب روبرو كرد .

استاندار یزد ، طرح تحول سلامت، كاهش و مهار تورم، مهار سیر صعودی افزایش قیمتها، مبارزه با فساد، دیپلماسی فعال بین المللی، انتقادپذیری، تحمل و ظرفیت بالای دولتمردان در برابر انتقادات ، قانون مداری دولت در همه زمینه ها، توسعه تشكلهای مردم نهاد و نقش دادن به مردم ، ایجاد آرامش و امید در جامعه، پرداختن به طرحهای مهم و اساسی ، وفای به عهد در ارتباط با وعده های انتخاباتی را از مهمترین اقدامات رییس دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته برشمرد.

به گفته میرمحمدی ؛ 24 خرداد روز انتخاب روش اعتدال و تدبیر و امید در اداره كشور و روز نمایش آگاهی و تحقق یافتن خواسته های ملت ایران و رقم خوردن سرنوشت مردم بود.

استاندار یزد خاطرنشان كرد: در انتخابات 24 خرداد 92 شور، شوق ، درك و فهم و شعور دست به دست هم داد و تحولی را در كشور به وجود آورد كه امروز ما پس از دو سال با سرافرازی در گفتگو با دولتهای بزرگ با استدلالهای منطقی و حقوقی در مذاكرات هسته ای شجاعانه از حقوق ملت دفاع می كنیم.

وی ، 24 خرداد 92 را روز امید به آینده ای بهتر، روز كشت بذر آرامش و امید، روز شور و شوق جوانان، روز احیای وحدت ملی و انسجام مردم، روز ناامیدی دشمن از اختلاف افكنی، روز شكوفایی پاسداری از رای مردم به عنوان حق الناس و در یك كلمه روز خشنودی مقام معظم رهبری و مردم بود.

این مسوول ادامه داد: شایسته است از همه چهره های مورد اعتماد و وثوق مردم كه جهت گیریهای مردم در هماهنگی با جهت گیریهای آنان است و در فراهم آوردن شعف و نشاط سیاسی برای انتخاباتی پرشور تشكر كنیم و از خدا بخواهیم وجود آنها را سالم نگه دارد.

میرمحمدی تاكید كرد : تا زمانی كه همبستگی و اتحاد بین ملت وجود داشته باشد بزرگترین قدرت و نظام را داریم و به همین علت امام (ره) می فرمودند نگران هیچ قدرت خارجی نیستم ولی نگران اختلاف درونی هستم و همواره تكیه معمار كبیر انقلاب بر روی وحدت كلمه بود.

میرمحمدی ضمن تشكر از كسانی كه جشن مردمی حضور را تدارك دیده اند ، گفت: از همه شما به خاطر این اقدام زیبایتان صمیمانه تشكر می كنم زیرا باید یاد و خاطره حضور پرشور مردم در انتخابات 24 خرداد ماه 92 هر ساله گرامی داشته شود.

وی افزود : حق هم همین است كه حضور مردم كه مجدانه در پاسخ به ندای مقام معظم رهبری برای خلق حماسه سیاسی لبیك گفتید و برای تحقق این حماسه بزرگ نقش آفرینی كردید پاس داشته شود و این روز جزو افتخارات ملی ما بشمار آید.

استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری كرد تا در آستانه ماه رمضان كه ماه نزول و انس با قرآن است دلها از ناپاكی ها و كینه ها پاك و این ماه سرچشمه خیر و بركت الهی برای عزت، سعادت و رستگاری ملت ایران شود.ك3

7536/8068
۰ نفر