۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۹
کد خبر: 81647172
T T
۰ نفر
سردار آسودی: یكهزار شهید رسته تبلیغات لشكرهای سپاه فهرست بندی شد

تبریز- ایرنا- مسوول كارگروه كشوری تدوین نقش تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس گفت: تاكنون تعداد یكهزار شهید رسته های تبلیغات در لشكرهای مختلف سپاه فهرست بندی شده است.

سردار محمدعلی آسودی روز دوشنبه در گردهمائی پیشكسوتان عرصه تبلیغات و عملیات روانی سپاه عاشورا در دوران دفاع مقدس، افزود: در حال حاضر نیز كمیته ویژه ای در كارگروه مشغول جمع آوری اسناد و مدارك مربوط به شهدای واحدهای تبلیغات و روابط عمومی سپاه هستند كه البته كاری بس سنگین و بسیار پیچیده است.

وی اظهار كرد: بر همین اساس با برگزاری نشست های هم اندیشی با سرداران سپاه و پیشكسوتان عرصه جبهه و جنگ تعداد 32 عنوان محور اصلی برای فعال شدن استان های مختلف كشور برای جمع آوری اسناد و مدارك شهدای رسته های تبلیغات دوران دفاع مقدس تعریف و تدوین شده است كه باید تمامی استان ها در این زمینه اقدامات مورد نظر را انجام دهند.

آسودی با اشاره به تشكیل و سازماندهی مجمع های پیشكسوتان فرهنگی و تبلیغی سپاه، یادآور شد: در حال حاضر این مجمع در تهران ایجاد شده و اقدامات لازم برای ثبت رسمی آن به عنوان یكی از نهادهای غیردولتی و مردمی در دست انجام است كه همین روند باید در سایر استان ها نیز تداوم یابد.

وی با انتقاد از اینكه واحدهای تبلیغات و عملیات روانی در دوران دفاع مقدس تنها رسته ای است كه تاكنون درخصوص آن فعالیت های شناسائی انجام نشده است ، گفت: جای تاسف است كه این رسته های بسیار تاثیرگذار در طول دوران دفاع مقدس با سپری شدن 27 سال از پایان جنگ هنوز مجمع ، نهاد و تشكلی برای برگزاری یادواره ها و همایش های شهدای این عرصه ندارند.

آسودی، گستره فعالیت های فرهنگی و تبلیغی رسته های روابط عمومی سپاه را بسیار وسیع دانست و گفت: حجم و وسعت فعالیت های این رسته ها به هیچ عنوان قابل قیاس با سایر رسته ها نبود اما مورد غفلت قرار گرفته است كه ما تلاش می كنیم نسبت به زدودن این غفلت ها اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی ، تبلیغ و ترویج معنویت، حفظ روحیه رزمندگان و مردم، تبیین ماهیت انقلاب و دفاع مقدس، مقابله با عملیات روانی دشمنان، طراحی و اجرای تبلیغات دفاعی و رزمی و تبلیغ و اطلاع رسانی برای جمع آوری و ارسال كمك های مردمی را از جمله اهداف اصلی و محوری رسته های تبلیغات، روابط عمومی و عملیات روانی سپاه در دوران دفاع مقدس بیان كرد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: جای تامل و تاسف دارد كه فعالان تبلیغی سپاه تاكنون ماموریت های علمی نداشته اند كه باید برای از بین بردن چنین فضائی به شدت تلاش كنیم.

آسودی افزود: نباید از نظر دور داشت كه هرآنچه امروز از دوران دفاع مقدس قابل رویت، خواندن، شنیدن و لمس كردن است محصول تلاش های بی وقفه عوامل تبلیغات جنگ بوده است كه باید این كوشش ها به نحو شایسته ای در سطح جامعه امروزی تبیین و تشریح شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در این گردهمائی با تاكید بر اینكه موضوع تبلیغات و اطلاع رسانی در دوران دفاع مقدس از معدود عرصه های تاثیرگذار در روحیه رزمندگان و آحاد مردم بود، گفت: متاسفانه رزمندگان این عرصه مهم در طول سال های گذشته مورد غفلت قرار گرفته اند.

حجت الاسلام ابوالفضل ولائی اظهار كرد: هرچند در سال های گذشته نسبت به این حوزه مهم كم توجهی شده است، اما باید خوشحال بود كه امروز در سپاه اقداماتی برای جمع آوری آثار و اسناد مربوطه و تشكیل مجمع های پیشكسوتان در حال انجام است.

وی ، عرصه تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس را در حقیقت روایت گری و هدایت گری جنگ توصیف كرد كه این ماموریت باید همچنان برای نسل جوان كشور ادامه یابد.

3038/518

سرخط اخبار استان‌ها