۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۵
کد خبر: 81647187
T T
۰ نفر
محبوبیت عبدالملك حوثی، علت شایعه سازی مخالفان علیه وی است

تهران-ایرنا- یك روزنامه مصری سه بار انتشار خبر بی اساس كشته شدن عبدالملك حوثی رهبر گروه انصار الله توسط رسانه های مخالف را با محبوبیت وسیع مردمی وی مرتبط دانست.

روزنامه الدستور مصر در مطلبی با عنوان عبدالملك حوثی قوی ترین مرد یمن تا حالا سه بار كشته شده نوشت: عبدالملك حوثی 32 ساله قویترین امروز مرد یمن است كه كه آوازه و محبوبیت مردمی وی دراین كشور بسیار گسترده است.

هنگامی كه پدر وی در سال 2006 فوت شد، عبدالملك رهبری گروه انصار لله را برعهده گرفت ولی نقش رهبری وی تنها پس از سال 2011 و آغاز اعتراضات مردمی و بیداری اسلامی متبلور شد.

یكی از مهمترین موضع گیریهای وی ، سخنرانی در سال 2011 با عنوان انقلاب خلاق بود كه در آن رییس جمهوری امریكا باراك اوباما را متهم كرد كه می خواسته از طریق ایجاد درگیری با استفاده از فرقه گرایی ، طرح مورد نظر خود برای خلق خاورمیانه جدید جامه عمل بپوشاند ولی بیداری اسلامی مانع تحقق این برنامه شد.

وی در یك سخنرانی دیگر عربستان را مروج فرقه گرایی و قوم گرایی وافراط گرایی در منطقه اعلام كرد و با این موضع گیریها بعد از جریان بیداری اسلامی، به چهره محبوب جوانان و آحاد ملت یمن مبدل شد.

عبدالملك حوثی اكنون به رغم این محبوبیت بخاطر حمله نظامی عربستان به كشورش و لزوم ادامه مبارزاتش اكنون ناگزیرشده زندگی مخفیانه داشته باشد و دایما محل سكونت خود را تغییر دهد.

درابتدای سال جاری خبر كشته شدن این چهره پیشروی حوثی های یمن به نقل از ابوبكر البغدادی به سرعت درفضای رسانه ی منتشر شد ولی به فاصله چندساعت تكذیب شد و موضوع سرنوشت وی و محل حضورش در هاله ای از ابهام فرو رفت.

خبركشته شدن او در سال 2009 برای اولین بار اعلام شد وگفته شد وی دریك حمله هوایی كشته شده ولی چند روز بعد تصاویر گفت و گوی زنده او در شبكه الجزیره این اخبار را به كلی رد كرد.

در روزهای اخیر هم یكبار دیگر یك روزنامه عربستانی خبر كشته شدن این رهبر انصارلله را نخستین بار بر صفحه توییتر خود منتشر كرد و مدعی شد وی در بمباران محل اختفای وی جنگنده های عربستانی زخمی شده و سپس درگذشته است، ولی این خبر هم با واكنش گروه انصارلله و تكذیب آن برروی توییتر این گروه مواجه شد.

علیرغم تكذیب این خبر این بار نیز كشته شدن رهبر انصارلله یمن به سرعت در فضای مجازی و رسانه ای منتشر شد به نحوی كه هشتگ خبر فوت وی دررتبه نخست قرار گرفت.

جالب اینكه در ماه مارس و اوریل سال جاری میلادی نیز همین سناریو تكرار شد و همه اخبار كذب ازآب درآمدند .

خاورم 6002**1566
۰ نفر