۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۲۵
کد خبر: 81647906
T T
۰ نفر
نوبخت: دولت برای ترمیم و شادابی بدنه خود طرح به كارگیری دستیاران جوان را تصویب كرد

كرمانشاه - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور با اشاره به آخرین مصوبه شورای عالی اداری گفت: دولت یازدهم به صورتی عقلانی برای ترمیم و شادابی بدنه خود تلاش می كند و اكنون شاهد تصویب طرح به كارگیری دستیاران وِیژه جوان در این دولت هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا دكتر محمدباقر نوبخت عصر دوشنبه در مراسم جشن دومین سالگرد روی كارآمدن دولت یازدهم كه با حضور مسوولان، فعالان سیاسی، اقتصادی و علمی در تالار انتظار كرمانشاه برگزار شد از به كارگیری دو هزار جوان برای مدیریت های دولتی در مرحله نخست طرح خبر داد و افزود: در مرحله دوم چهار هزار نیروی جوان مستعد در سطوح مختلف مدیریتی وارد شده و كادرسازی می شوند.



** دولت یازدهم به نوعی گروگان برخی تصمیمات دولت گذشته است



وی در ادامه با بیان اینكه دولت یازدهم هنوز با برخی از مسائل به جا مانده از دولت قبل درگیر است و به نوعی گروگان برخی از تصمیمات غلط دولت گذشته است.

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور، تاكنون دولت در زمینه اصلاح قیمت بنزین و نیز در بحث یارانه ها موفق نشده كه حتی یك ریال تخصیص اعتبارات عمرانی و تملك دارایی های سرمایه ای داشته باشد.

وی با بیان اینكه سه هزار و 400 میلیارد تومان یارانه نقدی فردا شب به حساب سرپرستان خانوار بیش از 76 میلیون جمعیت ایرانی واریز می شود، اظهار كرد: در دو ماه گذشته نیز هفت هزار میلیارد تومان در بخش یارانه ها پرداخت شده و این در حالی است كه اعتبار كافی برای اتمام طرح های عمرانی نیمه تمام وجود ندارد.

وی گفت: كل افزایش قیمت هایی كه از سال 89 تا امروز انجام شده حدود 140 هزار میلیارد تومان است كه براساس قانون دولت باید نصف آن یعنی 70 هزار میلیارد تومان را به عنوان یارانه به خانواده ها بر گرداند.

وی اضافه كرد: از 70 هزار میلیارد تومان باقی مانده باید 30 درصد آن به واحدهای تولیدی واسپاری شود و 20 درصد هم دولت برای اجرای طرح های عمرانی هزینه كند.

وی گفت: دولت علاوه بر 140 هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از افزایش قیمت ها، 52 هزار میلیارد تومان نیز از خزانه برداشت كرد و كل آن را بین مردم توزیع كرد.

وی اضافه كرد: این در حالی است كه دولت دو هزار و 900 طرح نیمه تمام و یا به عبارتی 9 هزار پروژه نیمه كاره داشت و از رشد اقتصادی منفی نیز برخوردار بود.

وی همچنین با اعلام اینكه درآمد ناشی از كل افزایش قیمت ها در سال 94 به اضافه درآمد ناشی از تك نرخی شدن قیمت بنزین 35 هزار و 700 میلیارد تومان است گفت: این در حالی است كه دولت امسال باید 42 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه بین مردم توزیع كند.

وی اظهار كرد: مبلغی كه به عنوان یارانه به افراد بی نیاز پرداخت می شود می تواند با سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی اشتغال ایجاد كند و یا به سرعت حركت بهداشت و درمان قوت ببخشد.



** تسلیم قدرت های جهانی در برابر قدرت هسته ای ایران



نوبخت در ادامه با بیان اینكه دولت یازدهم هیچ گاه در برابر تعهدات خود به ملت ایران عقب نشینی نكرده ادامه داد: با اینكه دو سال از آغاز دولت یازدهم سپری شده ولی همچنان شاهد پافشاری دكتر روحانی بر دو جمله چرخش گردونه اقتصادی و چرخش سانتریفیوژها هستیم.

وی با بیان اینكه برای دست یابی به انرژی هسته ای در دنیا سه سطح تعریف شده است گفت: در سطح نخست تمامی كشورها می توانند از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده كند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور از تولید انرژی صلح آمیز هسته ای در هر كشور به عنوان سطح دوم برخورداری از این حق یاد كرد و گفت: در سطح سوم شاهد تولید چرخه كامل انرژی صلح آمیز هسته ای در كشورها هستیم و با وجود اینكه اكثر كشورهای دنیا از سطح نخست این حق برخوردار بودند ایران سال ها بود كه از آن سطح ابتدایی نیز محروم مانده بود.

به گفته نوبخت، اكنون در دولت یازدهم شاهد تسلیم قدرت های جهانی در برابر ایران هستیم به گونه ای كه این ابرقدرت ها تولید چرخه كامل انرژی صلح آمیزهسته ای در داخل ایران را پذیرفته اند.

وی افزود: كار برخی از رسانه ها تنها پمپاژ كردن و انعكاس انرژی منفی در برابر تیم مذاكره كننده است و نباید به حرف های پوچ بیگانگان اعتماد كرد و آن را باور كرد.

در ادامه این مراسم استاندار كرمانشاه و تعدادی از فعالان سیاسی و اقتصادی استان كرمانشاه به بیان نظرات و خواسته های خود از دولت تدبیر و امید پرداختند.

7460/8066

سرخط اخبار استان‌ها