تهران - ایرنا - تحقیقات بیشتر در خصوص ویروس رایانه ای مورد استفاده برای نفوذ در هتل های محل مذاكرات هسته ای ، نشان می دهد كه این ویروس از كدهای دیجیتال سرقت شده از شركت «فاكسكان» (Foxconn) بزرگترین پیمانكار تولید قطعات الكترونیك جهان، استفاده كرده است.

به گزارش رویترز، شركت امنیت اینترنتی روسی «كاسپرسكی» روز دوشنبه اعلام كرد كه بنا بر نتایج تحقیقات ، ویروس «داكو 2» با استفاده از كدهای دیجیتال معتبر و قانونی از شركت تایوانی «هان های» یا «فاكسكان» ، مسیر ترافیك رایانه ای را تغییر داده است.

بسیاری از شركت های بزرگ سازنده لوازم الكترونیك در جهان از جمله اپل ، گوگل ، هوآوی و مایكروسافت ، از جمله مشتریان شركت پیمانكاری فاكسكان تایوان هستند.

كدهای دیجیتال برای شناسایی رایانه های مجاز در یك شبكه استفاده می شوند و به عنوان مبنای تجارت الكترونیك و سایر تبادلات خودكار بر روی شبكه عمل می كنند.

جاسوسان سایبری در سالهای اخیر از كدهای مسروقه برای فریب و وارد كردن بدافزارها به درون شبكه استفاده كرده اند و كارشناسان امنیت سایبری این موضوع را تهدید بزرگی برای مبادلات اینترنتی می دانند.

روز چهارشنبه گذشته شركت امنیت رایانه ای روسی كاسپرسكی اعلام كرده بود كه یك بدافزار رایانه ای برای نفوذ در مكان هایی از جمله سه هتل محل برگزاری مذاكرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 استفاده شده است و بطور گسترده ای احتمال می رود كه این جاسوسی كار رژیم صهیونیستی باشد.

دفتر دادستانی كل سوئیس در شهر برن روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام كرد: در تاریخ 12 مه 2015 (22 اردیبهشت) در شهر ژنو عملیات تجسس از یك خانه انجام شد و برخی اقلام سخت افزاری و همچنین نرم افزاری توقیف شد.

**1078**3404

سرخط اخبار سیاست خارجی