مردم براي احقاق نظم، برابري و نقدگرايي به دكتر روحاني راي دادند

زاهدان- ايرنا- استاندار سيستان و بلوچستان گفت: مردمي كه خواستار ايجاد نظم، برابري و انتقاد پذيري بودند دكتر روحاني را از ميان ساير نامزد ها انتخاب كردند و امروز شاهد تكريم منتقد و مشاركت پذيري مردم و همدلي دولت و مردم هستيم.

به گزارش ايرنا علي اوسط هاشمي شامگاه دوشنبه در نشست شوراي اداري استان سيستان و بلوچستان با حضور وزير و معاونان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و روساي سازمانها و موسسه هاي وابسته به اين وزارتخانه افزود: مردم به دنبال يك برنامه منظم براي اداره كشور بودند.



وي ادامه داد: دو سال قبل در چنين روزهايي مردم پاي صندوق هاي راي رفتند و در شرايط نزديك رقابتي دكتر روحاني را به عنوان فرد برگزيده انتخاب كردند.



استاندار سيستان و بلوچستان تصريح كرد: وقتي به نگاه خوب مردم توجه و برنامه ها در آن چارچوب ارائه شود شاهد جلوگيري از جريان هاي خودراي و افراطي مي شويم.



هاشمي اظهار داشت: با وجود تمام مشكلات مالي دولت به لحاظ تحريم هاي موجود چون خرد، تدبير و برنامه وجود دارد در عين نداري با عزت زندگي و كشور را اداره مي كنيم و بهترين شرايط و بسترها در استان سيستان و بلوچستان به همراه پشتوانه قوي مالي مهيا است تا تفكر و خرد كه لازمه منافع ملي است را در نگاه خود حاكم كنيم.

وي گفت: در اين استان از گذشته تاكنون فضاي امنيتي بر جامعه حاكم بوده كه باعث ايجاد فاصله در روابط انسان ها شده بود اما با روي كار آمدن دولت يازدهم اين فضاي امنيتي به فضاي توسعه اي تغيير كرد و اين امر بدون حضور مردم امكان پذير نبوده و اين خود شاهدي بر تغيير حاصل شده در جامعه نقد پذيري و ارتقاء نظم اجتماعي است.



وي افزود: انتخابات 24 خرداد 92 تهديد هاي جهاني را از كشور دور و يا در منفي ترين حالت آنها را به تعويق انداخت اين در حالي است كه اينك فكر تهديد ايران باعث آشفتگي كشورهاي خارجي مي شود.



وي با گرامي داشت حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در استان ادامه داد: حضور پنج وزير در استان در مدت 60 روز نشان دهنده نگاه متوازن دولت به تمام مردم است و اين امر با ورود وزراي بعدي مستمر خواهد بود.



استاندار تصريح كرد: سيستان و بلوچستان به عنوان پهناورترين استان 11 و نيم درصد مساحت كل كشور را دارد و تنها استاني است كه با دو كشور هم مرز بوده و توانايي تمركز بر آن كشور ها به عنوان بازار هدف را دارد.



هاشمي اظهار داشت: امروز نوع نگاه افراد منطبق با تغييرات در عرصه هاي ملي و جهاني است و ما نمي توانيم از كشور هاي ديگر دنيا متفاوت عمل كنيم و اين در واقع اهميت نقش امكانات در اختيار حوزه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را مي رساند كه امر ارتباط ميان افراد را تسهيل بخشيده است.



وي بيان كرد: با توجه به پراكندگي جمعيتي استان و جمعيت 51 درصد روستايي آن تنها 12 درصد از جامعه روستايي تلفن ثابت دارند و 88 درصد آنان فاقد اين امكان هستند و به همين علت اين استان نياز به نگاه ويژه اي دارد.



وي افزود: توسعه نسل سه و چهار اينترنت در اين استان و به ويژه در روستاها از ديگر الزامات است كه مي توان با توسعه بيشتر آن در روستاها توجه مردم به روستاها را بيشتر كرد.



هاشمي گفت: با توجه به اين كه سيستان و بلوچستان كمترين تعداد ماندگاري دانش آموزان بر تحصيل را دارد بطوريكه از هر 100 نفر ورودي به مدارس ابتدايي 34 نفر موفق به اتمام تحصيلات متوسطه مي شوند، تجهيز مدارس و كتابخانه ها به فناوري اينترنت مي تواند عاملي براي ماندگاري و جذب دانش آموز به تحصيل باشد.



وي ادامه داد: در سيستان و بلوچستان 19 شهر فاقد ادارات مخابرات و زير ساختهاي ارتباطي است كه اين مساله نقطه ضعفي براي سيستم ارتباطي به شمار مي آيد.



استاندار سيستان و بلوچستان اظهارداشت: در دو سال فعاليت دولت يازدهم در اين استان ظرفيت هاي ايجاد شده معادل با 35 سال فعاليت دولت هاي قبل بوده كه از آن جمله طرح گاز رساني به شهرها، پهلو گيري كشتي هاي 90 هزار تني در بنادر چابهار، طرح آب رساني از طريق لوله به مزارع كشاورزي، توسعه ساخت خطوط راه آهن شمال به جنوب استان و توسعه هر چه بيشتر معادن است كه همه اين ها نشان از قرار گرفتن استان در مسير صنعتي شدن است.



مديرعامل شركت همراه اول در اين نشست افزود: 957 ميليارد ريال بودجه براي توسعه در سال 94 براي سيستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.



وحيد صدوقي ادامه داد: انجام طرح اينترنت نسل سوم كه در حال حاظر در شهرهاي زاهدان و چابهار در دسترس استدر شهر هاي زابل، ايرانشهر،خاش و سروان هم اجرا خواهد شد.



وي تصريح كرد: يكي از مشكلات شركت همراه اول در اين استان سرقت ابزار و متعلقات نصب شده اين شركت است بطوريكه سرقت هاي دو ماهه اول امسال با كل سرقتي هاي سال قبل برابري مي كند.



معاون فني و مهندسي شركت ايرانسل نيز گفت: شركت ايرانسل كه در سال 84 مجوز فعاليت خود را كسب كرده در حال حاضر 44ميليون كاربر دارد كه از اين تعداد يك ميليون و 400 هزار كاربر متعلق به اين استان است.



علي اصغر عيني پور تصريح كرد: در كل كشور 315 شهر و روستا تحت پوشش اينترنت نسل سوم است كه در اين استان تنها شهرستان زاهدان از اين قابليت بهره مي برد و راه اندازي اين توانايي در شهرستان هاي چابهار، ايرانشهر و زابل از برنامه هاي اين شركت است.



رييس هيات مديره و مديرعامل پست بانك نيز گفت: ارائه خدمات پولي و مالي در نقاط كمتر توسعه يافته كه بانك هاي ديگر به دلايل مختلف از جمله نداشتن توجيه اقتصادي از ارائه خدمات به آنها خودداري مي كنند از برنامه هاي كاري پست بانك است.



محمود حسن زاده افزود: پست بانك در 14 هزار نقطه كشور گسترش يافته كه 10 هزار واحد آن در روستاها واقع شده و ماهانه 35 نوع خدمت را به بيش از 9 ميليون نفر ارائه مي دهند كه در سيستان و بلوچستان 200 هزار نفر از اين خدمات بهره مند هستند.



مدير عامل شركت پست نيز در اين نشست گفت: در استان سيستان و بلوچستان 417 دفتر پستي وجود دارد كه از اين تعداد 317 دفتر بصورت نمايندگي در روستاها مستقر هستند.



حسين مهري افزود: در اين استان حدود 300 خط فيزيكي به منظور رساندن مرسولات به مردم وجود دارد كه اين امر باعث افزايش اعتماد و ايمني مردم مي شود.



در پايان اين نشست تفاهمنامه اي بين استانداري و شركت پست جمهوري اسلامي به منظور سامان دهي توزيع كالاهاي پستي امضا شد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات روز دوشنبه به همراه معاونان و مديران و مسوولان سازمانها و موسسه هاي زير مجموعه اين وزارتخانه به زاهدان سفر كرد.

محمود واعظي در اين سفر يك روزه ضمن افتتاح چند طرح ارتباطي، مخابراتي و پستي، در نشست با كارآفرينان، نخبگان و متخصصان حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات و شوراي اداري سيستان و بلوچستان شركت كرد.

وي امشب زاهدان را به قصد تهران ترك كرد.

7311 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها