غبارروبي مساجد به فرهنگ تبديل شد/راه اندازي 53 پايگاه اوقات فراغت درمساجد البرز

كرج- ايرنا- مديركل تبليغات اسلامي استان البرز با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان و عطرافشاني و غبارروبي مساجد در دهه آخر ماه شعبان، گفت: هم اكنون طرح غبارروبي و عطرافشاني مساجد به يك فرهنگ در ميان مردم تبديل شده است.

حجت الاسلام و المسلمين سيد عباس مسعودي روز سه شنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: طرح غبارروبي و عطرافشاني مساجد به فعاليت جمعي و مردمي تبديل شده و تبليغات اسلامي نقش سازماندهي را ايفا مي كند.

وي اظهار داشت: فريضه معنوي اعتكاف و غبار روبي مساجد در بين مردم به فرهنگ تبديل شده و اگر اداره كل تبليغات اسلامي هم ورود نكند، مردم خودشان به صورت خودجوش اقدام به غباروبي مساجد مي كنند.

وي در ادامه به اعزام مبلغان به روستاها اشاره كرد و گفت: ماه مبارك رمضان فرصت تبليغي براي حضور مبلغان در روستاها است بطوريكه از حدود يك ماه قبل با هيات امناي مساجد و دهياران ارتباط گرفتيم تا اگر نياز به مبلغ دارند، اعلام كنند.

مسعودي افزود: براي اعزام مبلغان ازطلاب حوزه هاي علميه استان استفاده مي شود.

وي به حضور بيش از 700 مبلغ در روستاهاي استان اشاره كرد و اظهار داشت: حدود 600 نفر از آنان از داخل استان و مابقي از قم به مناطق روستايي اعزام مي شوند.



***فعال سازي 5 پايگاه تابستاني در جوار مساجد

مديركل تبليغات اسلامي استان البرز همچنين به تقارن ايام تابستان با ماه مبارك رمضان اشاره كر و گفت: امسال دراجراي طرح غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان، مبلغان روستايي براي پربار كردن اين طرح موظف شده اند تا در كنار مساجد يك پايگاه تابستاني راه اندازي كنند.

وي افزود: همچنين در تفاهم نامه اي كه با آموزش و پرورش استان منعقد شده مقرر شد تا از حضور روحانيون در پايگاه هاي تابستاني مدارس نيز استفاده شود.

وي به پيش بيني هشت برنامه فرهنگي ورزشي تفريحي براي هرپايگاه اشاره كرد و بيان داشت: برنامه هاي فرهنگي اوقات فراغت پايگاه هاي تابستاني اين سازمان براساس كتابي است كه توسط سازمان تبليغات منتشر شده اجرا مي شود.

تابستان سال گذشته حدود 27 پايگاه غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان ازسوي تبليغات اسلامي البرز فعال شد كه امسال به 53 پايگاه افزايش يافته است و برنامه هاي تابستاني از اوايل تيرماه آغاز و به مدت 45 روز ادامه خواهد داشت.ك/3

6156/ 6155

سرخط اخبار استان‌ها