۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۷
کد خبر: 81648123
T T
۰ نفر
تمجید سخنگوی دولت عراق از مواضع ایران در قبال تروریسم

بغداد- ایرنا - سعد الحدیثی سخنگوی رسمی دولت عراق با تمجید از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تروریسم در عراق، این تمجید را از طرف نخست وزیر و دولت عراق دانست.

الحدیثی در گفت وگو با ایرنا همچنین با اشاره به سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به تهران اظهار داشت: این اولین سفر العبادی به تهران نیست چرا كه وی چند هفته پس از انتصاب به مقام نخست وزیری به تهران سفر كرد و چندی پیش نیز با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ایران كه به عراق سفر كرده بود دیدار نمود.

وی سفر حیدر العبادی به تهران را به منظور مشورت و هماهنگی های مستمر بین دو كشور در همه زمینه ها دانست.

الحدیثی اظهار داشت: تلاش برای تقویت گفت وگوها و بحث و تبادل نظر در همه زمینه ها به منظور تقویت روابط دو جانبه بین دو كشور وجود دارد.

سخنگوی دولت عراق افزود: در این سفر طرفین درباره همكاری های تجاری، تعامل و هماهنگی در بیشتر زمینه ها و تلاش های مشترك برای مبارزه با تروریسم و نقش ایران در پشتیبانی از این تلاش ها و حمایت عراق به منظور جلوگیری از چالش های امنیتی كه این كشور با آن روبروست و همچنین گفت وگو درباره روابط دو جانبه و گسترش آن و همچنین همكاری های زیست محیطی بحث و تبادل نظر می كنند.

وی اظهار داشت: چالش های مشتركی بین عراق و ایران در زمینه خطرات محیط زیست وجود دارد و باید مكانیزم هماهنگی و همكاری مشترك در این زمینه ایجاد شود.

الحدیثی درباره گسترش روابط گردشگری بین دو كشور و با توجه به وجود مراقد مطهر امامان (ع) و مقامات دینی در دو كشور و سفر میلیون ها شهروند عراقی و ایرانی به دو كشور نیز گفت: ضروری است كه در این باره هماهنگی هایی درباره گردشگری و بخش سیاحت صورت گیرد.

وی افزود: در سفر العبادی به تهران در زمینه تقویت همكاری های تجاری و فرهنگی بین ایران و عراق نیز گفت وگو می شود.

الحدیثی تاكید كرد كه نخست وزیر عراق در این سفر درباره هماهنگی تلاش ها به منظور جلوگیری از تروریسم و تقویت همكاری و حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق در خصوص تهدیدهای امنیتی با طرف ایرانی گفت وگو می كند.

وی تاكید كرد كه جمهوری اسلامی ایران از كشورهای حامی و پشتیبان عراق در جنگ علیه تروریسم است و اقدامات زیادی در این خصوص انجام داده است.

سخنگوی رسمی نخست وزیر عراق همچنین اظهار داشت: در این دیدار طرفین در باره راه های همكاری های امنیتی بین عراق و ایران و بررسی حمایت ها و پشتیبانی های تهران به منظور تقویت توان نظامی عراق در جنگ با تروریسم بحث و گفت وگو می شود.

وی درباره اعضای هیات همراه نخست وزیر عراق در سفر به تهران نیز گفت: وزیران محیط زیست، گردشگری، مشاور اول نخست وزیر و رییس ستاد كل ارتش عراق، حیدر العبادی را در سفر به تهران همراهی می كنند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیات همراه روز چهارشنبه (فردا) به تهران سفر خواهند كرد.

خاورم**1408**1275

سرخط اخبار جهان