۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸
کد خبر: 81648205
T T
۰ نفر
امكان مانور ناگهانی در زمینه موسسات غیر مجاز وجود ندارد

تهران - ایرنا - رئیس كل بانك مركزی گفت: در شرایط حاضر امكان مانور ناگهانی در زمینه موسسات غیرمجاز وجود ندارد لذا روند ساماندهی باید همراه با اطلاع رسانی درست، به موقع، با اصلاحات تدریجی و مدیریت صحیح انجام شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی بانك مركزی، ولی الله سیف رئیس كل بانك مركزی در هجدهمین جلسه شورای هماهنگی روسای روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی كشور كه روز گذشته به میزبانی این بانك برگزار شد، با اشاره به مشكلات موجود در بازار غیرمتشكل پولی، افزود: متاسفانه در گذشته، اطلاع رسانی شفاف و كاملی در خصوص پیامدهای مخرب شكل گیری و فعالیت موسسات غیرمجاز انجام نشده است.

رییس شورای پول و اعتبار ضمن تاكید بر لزوم ارایه آمارها و شاخص های دقیق در حوزه پولی و بانكی، تصریح كرد: در این زمینه اطلاع رسانی باید مبتنی بر اطلاعات دقیق، شفاف و صادقانه باشد تا وضعیت اقتصاد باثبات فعلی در افكار عمومی به درستی به تصویر كشیده و اعتماد مردمی به نظام بانكی تقویت شود.

وی با انتقاد از خلاء اطلاع رسانی در انعكاس شایسته اقدامات دولت، افكار عمومی را سرمایه نظام خواند و افزود: نباید این سرمایه با ارائه اطلاعات ناصحیح و مغرضانه در بازی های سیاسی و جناح بندی ها دچار آسیب شود. ضعف در اطلاع رسانی و انعكاس فعالیت ها و عدم بیان عملكردهای ناصحیح دولت گذشته، موجب مظلومیت دولت یازدهم شده است.

وی حضور فعال شورای اطلاع رسانی دولت در صحنه های اجرایی را مثبت ارزیابی كرد و افزود: دولت با پشتوانه رای، حمایت و اعتماد مردمی دستاوردهای بزرگی را به دست آورده ولی نباید مغرور شویم و جایگاه دولت را پایدار بدانیم چرا كه این امر به اعتماد عمومی صدمه می زند.

وی، روابط عمومی را نقطه اتصال جامعه و سازمان دانست و تصریح كرد: آرامش كنونی حاكم بر اقتصاد كشور بدون مدیریت انتظارات و اعتماد مردم ادامه پیدا نخواهد كرد. در پاسداشت و انتقال دستاوردهای دولت یازدهم و حفظ اعتماد مردمی، روابط عمومی ها باید نسبت به گذشته نقش فعال تری ایفا كنند.



** پیوست رسانه ای برنامه های هر دستگاه تهیه شود

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نیز در این جلسه، منطقی كردن انتظارات از دستگاه های اجرایی و دولت را وظیفه روابط عمومی ها در این برهه زمانی دانست و گفت: مشكل و ضعف ما عدم وجود یا ناكارآمدی دستورالعمل ها نیست بلكه ضعف در سرعت گردش اطلاعات در این نهادهاست و لازم است با هماهنگی و انسجام بیشتر این ضعف را برطرف كنیم.

معزی با تاكید بر لزوم سنجش تاثیرگذاری روابط عمومی در فضای رسانه ای كشور و جامعه، افزود: بررسی های شورای اطلاع رسانی نشان می دهد هر یك از دستگاه های اجرایی با مسائل و موضوعات ثابتی در فضای رسانه ای دست و پنجه نرم می كنند كه پاسخگویی به آن موارد می تواند در جلب اعتماد رسانه و جامعه به عملكرد سازمان موثر باشد. همچنین باید پیوست های رسانه ای مختص هر دستگاه تهیه شود تا وضعیت اطلاع رسانی در كشور بهبود یابد.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت استفاده از ظرفیت های رسانه های مختلف از جمله گروه های مرجع، نخبگان رسانه ای در حوزه های مختلف و نیز ظرفیت های سخنگوی دولت را از جمله مواردی خواند كه یاری رسان مراكز روابط عمومی برای مدیریت افكار عمومی است.



** نظام اطلاع رسانی چابك و هوشمند در نظام بانكی لازم است

مدیر روابط عمومی بانك مركزی نیز با اشاره به جایگاه بانك مركزی به عنوان سیاستگذار پولی و ناظر شبكه بانكی، گفت: بانك مركزی از جمله نهادهایی است كه هر تصمیم آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر زندگی آحاد جامعه تاثیرگذار بوده و باید رخدادها به صورتی شفاف و دقیق به مردم اطلاع رسانی شود.

محمدعلی كریمی افزود: برای این منظور نظام بانكی به نظام ارتباطی چابك و هوشمند نیاز دارد تا در سیاستگذاری ارتباطی و اطلاع رسانی از حالت انفعالی به حالت فعال تبدیل و زمینه برای اعتمادسازی میان افكار عمومی و مجموعه پولی كشور به طرز موثری فراهم شود.

اقتصام(1) 9141**1558
۰ نفر