۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۰
کد خبر: 81648634
T T
۰ نفر
امام جمعه مشهد: اصول گرایی را قبول ندارم بلكه اصل گرایی را قبول دارم

مشهد - ایرنا - امام جمعه مشهد بابیان اینكه در جریان اصولگرایان، اصول گرایی را قبول ندارم بلكه اصل گرایی را قبول دارم گفت: ولایت فقیه باید محور همه امور باشد و هیچ كس در هیچ جریانی نباید با رهبری زاویه پیدا كند.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در دیدار با اعضای حزب موتلفه اسلامی استان خراسان رضوی با بیان اینكه حزب موتلفه باید احیاگر مسیر راه شهدای دفاع مقدس باشد افزود: برخی اصول گرایان را می بینیم كه در شرایط فعلی در مسیری به غیر از آرمان های انقلاب گام بر می دارند هرچند این موضوع به این دلیل است كه جایگاه سیاست و دین برای آن ها به درستی تبیین نشده است.

وی اظهار كرد: در همه مسائل جامعه و به ویژه مسایل مربوط به شروع نهضت امام (ره) نیازمند بازخوانی مجدد هستیم.

امام جمعه مشهد گفت: برخی با گذشت 50 سال از انقلاب می گویند حركت ما ضد آمریكایی نبوده است، این افراد در حال تخریب ماهیت اصلی انقلاب هستند.

وی خاطر نشان كرد: ما نیازمند بازبینی دقیق در همه حوزه ها و خصوصیات شهدا هستیم و باید برای نسل جوان تبیین كنیم كه جریان ترور حسنعلی منصورا را چه كسانی و با چه هدفی انجام دادند.

آیت الله علم الهدی گفت: كسی در شرایط فعلی نمی تواند بگوید موضع گیری حزب موتلفه بد است بلكه در نهایت می گوید در این مسائل ضعیف عمل كرده است.

وی به نظام فكری رژیم شاه اشاره كرد و افزود: بعد از اینكه امام راحل را بازداشت كرده بودند با این دید حكم آزادی ایشان را امضا كردند كه دیگر جریانی در كشور از فكر امام (ره) حمایت نمی كند، اما در همان زمان حزب موتلفه به صورت رسمی از دیدگاه های امام خمینی (ره) حمایت می كرد.

امام جمعه مشهد اظهار كرد: با حركت های صحیح امام راحل اقتدار شاه و آمریكا در هم شكسته شد و حزب موتلفه توانست نهضت جدید آمریكا ستیزی و شاه ستیزی را در كشور هدایت كند.

وی گفت: امام راحل در ابتدا امر به معروف می كردند و نسبت به بی بند و باری ها واكنش نشان می دادند اما شهدای حزب موتلفه باعث شدند كه امام (ره) نهضت جدید شاه ستیزی را در كشور آغاز كنند.

آیت الله علم الهدی افزود: دین نباید در خدمت سیاست باشد زیرا در این صورت دین به یك ابزار تبدیل می شود و در شرایط فعلی این دو نگاه وجود دارد و احزاب و علی الخصوص حزب موتلفه باید رویكرد دینی خود را حفظ كنند.

وی به برخی ویژگی های ارزشمند دكتر بازرگان اشاره كرد و گفت: ایشان فرد بسیار صادق، امین و متدینی بود اما اعتقاد داشت سیاست باید به عنوان محور شناخته شود و دین برای سیاست خدمت رسانی كند.

وی افزود: بازرگان در همین راستا معتقد بود باید علما و روحانیون به مساجد و حوزه ها برگردند و سیاست به اهل فن آن واگذار شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه امروز مساله اصلاح طلبی و اصول گرایی ارزش خاصی ندارد گفت: اگر بر اساس تكلیف شرعی در سیاست ورود پیدا كنیم تا جایی كه برایمان ارزش داشته باشد تلاش می كنیم و حتی جان خود را نیز در این راه فدا می كنیم.

وی خاطر نشان كرد: نمونه شهدای موتلفه همین بچه حزب الهی هایی هستند كه آماده اند جانشان را برای رهبر خود فدا كنند و تا پای جان در برابر ظلم ایستادگی می كنند.

امام جمعه مشهد گفت: این جوانان باید توسط حزب موتلفه ساماندهی شوند تا انقلاب اسلامی بتواند از این ظرفیت عظیم استفاده كند.

دبیر حزب موتلفه استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: باید از چند صدایی در اردوگاه اصولگرایان پرهیز شود زیرا در شرایط فعلی دیدگاه های گوناگون در حال شكل گیری است.

جواد آرین منش با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت اعضای حزب موتلفه افزود: شهدای موتلفه چراغ راه هدایت همه احزاب ایران هستند و این عزیزان جزو پیشگامان مبارزه با استعمار محسوب می شوند.

وی خاطر نشان كرد: حزب موتلفه از سایر احزاب متفاوت است و با خون شهدا آبیاری شده و رهنمود های امام راحل در آن بسیار تاثیر گذار بوده است.

آرین منش با بیان اینكه موتلفه نماد آمیختگی دین و سیاست است گفت: محتوای تمام جلسات ما دینی و سیاسی است و این موضوع یك ویژگی بسیار برجسته برای این حزب است.

دبیر حزب موتلفه استان خراسان رضوی با اشاره به اینكه در جلسات ما مسائل اجتماعی سیاسی و دینی روز بررسی می شود خاطر نشان كرد: مسیر حزب موتلفه تاكنون با هدایت های رهبری شكل گرفته است و در آینده نیز از این مسیر خارج نخواهیم شد.

وی ادامه داد: در شرایط كنونی نیز مسئولان حزب در تهران تلاش می كنند وحدت اصول گرایی شكل بگیرد و با از خود گذشتگی بتوانند نظرات گوناگون اصولگرایی را دور هم جمع كنند.

آرین منش افزود: جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را به عنوان عوامل وحدت بخش تلقی نموده و در همه استان ها از نمایندگان ولی فقیه و ائمه جماعات به عنوان رهبران فكری استفاده می كنیم.

7498/ 6053

سرخط اخبار استان‌ها