۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۳۹
کد خبر: 81648783
T T
۰ نفر
هشدار هواشناسي نسبت به آبگرفتگي معابر و بروز سيلاب در آذربايجان غربي

اروميه - ايرنا - رييس اداره پيش بيني اداره كل هواشناسي آذربايجان غربي گفت: با ورود امواج بارش زا به استان احتمال وجود آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن رودخانه ها در شمال استان دور از انتظار نيست و روستاييان و كشاورزان لازم است تا تدابير لازم را به كار گيرند.

مهدي صابري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بررسي نقشه هاي پيش بيني و پيش يابي هواشناسي در استان بيانگر عبور متناوب امواج ناپايداري از سطح استان است كه از ظهر امروز سه شنبه تا روز پنجشنبه آذربابجان غربي را تحت تاثير قرار مي دهند.

وي ادامه داد: اين امواج در ساعات بعد از ظهر سبب افزايش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق و حتي غبار در سطح استان خواهند شد.

صابري گفت: شدت بارش ها در نواحي شمالي آذربايجان غربي بيشتر است و ضروري است كشاورزان و دامداران اقدامات لازم و تدابير مورد نياز را براي كاهش خسارت ها به كار گيرند.

رييس اداره پيش بيني اداره كل هواشناسي آذربايجان غربي گفت: در 24 ساعت گذشته پلدشت با 34 درجه سانتي گراد بالاي صفر گرمترين و شهرستان تكاب با 6 درجه سانتي گراد بالاي صفر خنك ترين شهر استان بود.

وي ادامه داد: دماي اروميه مركز استان نيز بين 11 و 29 درجه سانتي گراد در نوسان بود.

آذربايجان غربي استاني با اقتصادي مبتني بر كشاورزي است و پيش بيني هاي هواشناسي در اين منطقه از اهميت بالايي برخوردار است.

اين استان امسال شاهد بارش 367 ميلي متر باران بوده كه نسبت به متوسط دراز مدت 11 درصد رشد يافته است.

7125/2093

سرخط اخبار استان‌ها