۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۷
کد خبر: 81648870
T T
۰ نفر
وزیراطلاع رسانی سوریه: حامیان تروریسم مسوول قتل عام حلب هستند

تهران- ایرنا – عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه حامیان گروه های تروریستی فعال در این كشور را مسوول قتل عام ساكنان شهر حلب دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، الزعبی روز دوشنبه گفت: حوادث تروریستی در سوریه با حكومت اردوغان و حزبش در تركیه، و دولت های قطر، عربستان، فرانسه، آمریكا و رژیم صهیونیستی مرتبط است.

وی در گفت و گو با تلویزیون دولتی سوریه ادامه داد: هدف قرار دادن قرآن آموزان در مسجد الرحمن با راكت نشان دهنده ماهیت تروریست ها و خصومت آن ها را با اسلام است.

الزعبی با بیان اینكه هدف از این قتل عام ترساندن مردم و تضعیف تلاش و وفاداری آن ها به میهنشان است، تصریح كرد كه اگر تروریست ها و حامیانشان تصور می كنند با این حملات دست از دفاع از وطنمان برمی داریم، سخت در اشتباهند.

حزب بعث سوریه نیز با محكوم كردن این حمله، آن را جنایت علیه بشریت خواند و حامیان تروریست ها را شریك جرم دانست.

هلال الهلال معاون دبیركل این حزب گفت: تروریست ها، صهیونیست ها و عثمانی ها خواهان تسلیم شدن حلب هستند، اما این شهر همچون خاری در گلوی همه توطئه گران علیه كشور باقی خواهد ماند.

بر اساس گزارش سانا، در حمله راكتی تروریست ها به شهر حلب دست كم 23 نفر كشته شدند. در این حمله همچنین بیش از یكصد نفر نیز زخمی شدند. بیشتر قربانیان این حادثه كودك هستند.

گروه های تروریستی با حمایت غرب و هم پیمانان منطقه ای آن از سال 2011 جنگ علیه دولت و ملت سوریه را آغاز كردند. تاكنون حدود 230 هزار نفر در این درگیری ها كشته شده اند.

خاورم**9156**1010
۰ نفر

سرخط اخبار جهان