۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۳۷
کد خبر: 81649096
T T
۰ نفر
چين بعد از آمريكا بيشترين خانوار ثروتمند دنيا را داراست

تهران - ايرنا - يك تحقيق پيمايشي ثابت كرد كه چين با داشتن بيش از چهار ميليون خانوار ميليونر در سال 2014 بعد از امريكا داراي بيشترين ثروتمند در جهان است.

خبرگزاري فرانسه روز سه شنبه در گزارشي از پكن براساس تحقيق مستقل شركت تحقيقاتي گروه مشورتي بوستون (بي سي جي) آمريكا اعلام كرد كه فقط در سال گذشته بيش از يك ميليون جمعيت ثروتمند در جامعه چين ايجاد شده است كه اين بالاترين نرخ رشد سرمايه داري در جهان است و درعين حال بازار بورس و سهام اين كشور رشد قابل توجهي را در اين مدت تجربه كرده بود.

براساس اين گزارش، آمريكا با برخورداري از بيش از هفت ميليون ثروتمند و ژاپن نيز بيش از يك ميليون ميليونر در رده نخست و سوم آن تحقيقات قرار گرفتند و در اين درحالي است كه رشد بخش سرمايه داري خصوصي در اين كشور بيشتر متاثر از سرمايه گذاري هاي داخلي و نه سرمايه گذاري هاي خارجي است.

گزارش رسانه هاي مختلف به ويژه از شاخص هاي اقتصادي سال 2014 نشان مي دهد كه هر روز بر آمار اين ميليونرها در چين افزوده مي شود به نحوي كه چندي پيش يك ميليونر چيني در اقدامي قابل توجه، اقدام به بازسازي روستاي محل تولد خود نمود.

گرچه بسياري از مردم پس از تغيير وضعيت زندگي و بدست آوردن ثروت به تجمل گرايي روي مي آورند اما اين مرد چيني تصميم گرفته است كه تمامي كوچه ها و منازل قديمي روستاي محل تولد خود را خراب كرده و به جاي آن خانه هايي فاخر براي مردم زادگاه خود بسازد.

آساق**1378**1392
۰ نفر

سرخط اخبار جهان